اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت

امام جمعه مشهد گفت: میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت.

آیت الله علم الهدی: میزبانی عراقی‌ها در اربعین خدمت به زائر را به ما آموخت

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، با بیان این‌که مسئله پیاده‌روی اربعین مسئله‌ای است که از اولین سال شهادت و اولین اربعین حاکم شد، اظهار کرد: دو جریان در اربعین اول به طرف کربلا راهپیمایی کردند، یک جریان اهل بیت امام حسین علیه‌السلام بودند که پیروزمندانه به طرف کربلا قدم برداشتند، پیاده‌روی و راهپیمایی، راهپیمایی پیروزمندانه در جنگ بود.

وی افزود: جریان دوم، جریان به‌جا مانده از قیام سیدالشهدا و عقب‌مانده‌ای بود که آمدند با زیارت، جاماندگی خودشان را جبران کنند و آن جریان «جابربن عبدالله انصاری و عطیه» بود، این دو جریان از سال اول راهپیمایی را شروع کردند البته در مسئله راهپیمایی اهل بیت و آمدن ایشان به کربلا در تواریخ حرف زیاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فلسفه پیاده روی اربعین افزود: امروزه میلیون ها نفر از ملت‌های مختلف با هم حرکت می کنند و به هم متصل می شوند تا زمینه ظهور این امام بزرگوار را فراهم کنند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند خود را به واسطه وابستگی به امام حسین(ع) و با بیان "من کسی هستم که جدم را با لب تشنه کشتند" خود را معرفی می کنند و آن روز امام حسین(ع) به صورت جهانی مطرح می شود که زمینه‌ساز این اتفاق و نقطه عطف و نقطه آرمانی مسلمانان اعم از شیعه و سنی در این امر، پیاده روی اربعین و پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی است.

وی گفت: به همین دلیل برای جاماندگان اربعین در هر شهری مراسم جاماندگان از اربعین برگزار می شود که این مراسم در مشهد مقدس نیز برگزار می‌شود که از صبح فردا از میدان ۱۵ خرداد آغاز می شود و تا ساعت ۱۹ عصر فردا ادامه می‌یابد.

امام جمعه مشهد ضمن تشکر از مردم کشور عراق به خاطر مهمان نوازی و پذیرایی از زائران اربعین گفت: امسال با توجه به فروکش کردن بیماری کووید -۱۹  پیش بینی مسولان استانی نیز حضور حدود ۱۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر است چرا که برخی از زائران اربعین با توجه به بسته شدن مرزهای کشور عراق و بازگرداندن زائران از مرز ایران و عراق، به مشهدالرضا خواهند آمد لذا مشهد باید آماده پذیرایی از زائران امام رضا(ع) باشد

آیت الله علم‌الهدی افزود: بنابراین تمام امکانات اسکان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، سالن‌های تربیت بدنی باید برای اسکان زائران آماده شوند از این رو با این ظرفیت محدود از تمامی مجاوران و شهروندان مشهدی خواستاریم در اسکان زائران همکاری کنند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول