اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کاهش شدید آبدهی سراب «هرسین»/ وزیر نیرو از سراب این شهر بازدید کرد

وزیر نیرو با همراهی استاندار کرمانشاه از سراب شهر هرسین بازدید کرد. این سراب که روزگاری منبع اصلی آب شهر بوده، اکنون با کاهش شدید آبدهی مواجه شده است.

کاهش شدید آبدهی سراب «هرسین»/ وزیر نیرو از سراب این شهر بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو صبح پنجشنبه با همراهی بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه از سراب شهر هرسین بازدید کرد. این سراب که روزگاری منبع اصلی آب شهر بوده، اکنون با کاهش شدید آبدهی مواجه شده است.

در این بازدید جمعی از معاونین و کارشناسان وزارت نیرو، نماینده مردم هرسین، صحنه و کنگاور، فرماندار شهرستان هرسین، مدیران کل آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان و جمع دیگری از مسؤولان استان و شهرستان نیز حضور داشتند.

سراب شهر هرسین یکی از منابع اصلی تامین آب شرب این شهر ۵۵ هزار نفری است، اما به دلیل کاهش بارندگی‌ها، آب‌دهی آن نسبت‌ به میانگین ده‌ساله اخیر بیش‌از ۸۰ درصد کاهش داشته‌است.

هم‌اکنون ۳ حلقه چاه در نزدیکی شهر هرسین درحال حفر است که انتقال آب آن‌ها به شهر نیازمند تامین اعتبار برای اجرای خطوط لوله و ایجاد مخزن است که وزیر نیرو در بازدید امروز در این زمینه قول حمایت داد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آبفا، گفت: شرکت آبفا استان با توجه به این موضوع که سراب هرسین تنها منبع تامین آب شرب این شهر است که با کاهش آبدهی مواجه شده با انجام مطالعات لازم دو منبع تامین آب شرب پایدار در دو نقطه را برای این شهر شناسایی کرده است تا خارج از بحث سراب این منابع تامین نیز به عنوان گزینه مناسب تامین آب شرب شهر وارد طرح آبرسانی شهر هرسین شوند.

وی افزود: منبع تامین آب شرب شهر هرسین از نوع کارستی است که با هر نوسانی به‌خصوص بارندگی دچار مشکل می‌شود به همین منظور در سال ۹۵ پیگیری احداث تصفیه‌خانه اضطراری آب این شهر انجام و در سال ۹۶ این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ظرف کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به دیگر اقدامات شرکت آبفا در شهر هرسین پرداخت و گفت: پروژه احداث مخزن ۶ هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ شهر هرسین به منظور آبرسانی به مناطق مرتفع شهر از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این شرکت در شهر هرسین است.

وزیر نیرو در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه، از آخرین وضعیت اجرای پروژه سد زمکان در شهرستان دالاهو بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول