اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر کرمانشاه به زودی/ معتادان بهبودیافته را به حال خود رها نمی‌کنیم

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه گفت: به زودی تمامی معتادان متجاهر کرمانشاه جمع‌آوری می‌شوند.

جمع‌آوری تمامی معتادان متجاهر کرمانشاه به زودی/ معتادان بهبودیافته را به حال خود رها نمی‌کنیم

 کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مواد مخدر و روانگردان‌ها در دنیای امروز به عنوان یک چالش بزرگ کشورها را با مشکلاتی در بحث آسیب‌های اجتماعی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یعنی وابستگی شدید به یکی از انواع مواد مخدر است که عوارض جسمی و روانی برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد.

 سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تصریح کرد: لفظ تجاهر یعنی فردی که به دلیل مصرف مواد مخدر، عوارضی در وی آشکار می‌شود که سبب بروز اعمال، رفتار، کردار و حرکات غیرمتعارف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود در جامعه برنامه و راهکار‌هایی برای مبارزه و درمان اعتیاد داریم، در واقع یکی از برنامه‌های اصلی در سال جاری جمع‌آوری، ساماندهی و صیانت از معتادان است.

گل‌آوری خاطرنشان کرد: افراد معتاد پس از ۶ ماه درمان پس از خروجی برنامه‌ صیانت را داریم و با آموزش مهارت در مرکزی که در کنگاور آماده شده زمینه اشتغال را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امسال حدود یک هزار و ۳۱۷ معتاد را در مرکز ماده ۱۶( ۳۷۷ نفر)، مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ (برای افراد معتاد شاکی خانواده) (۳۳۰ نفر) واردوگاه چشمه سفید (۶۱۰ نفر) پذیرش داشتیم و در سایر مراکز کمپ‌ها حدود ۷ هزار نفر در دوره ۲۸ روزه یا دو ماه تحت درمان بوده و بیش از ۲۸ هزار نفر هم تحت مراکز متادون درمانی هستند.

این مسؤول مجموع ترخیصی‌ها را  یک‌هزار و ۱۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: زمان فرایند درمانی را از سه ماه به ۶ ماه افزایش دادیم؛ که بعد از آن مهارت آموزی را در برنامه داریم.

وی اظهار کرد: قرار است به زودی برای جمع‌آوری معتادان یک مکان بزرگ با ظرفیت حداقل ۷۰۰ نفر در شهر کرمانشاه آماده شود و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول