اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه ۳۰ تبعه انگلیس را تحریم کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ورود ۳۰ نفر از مدیران و رؤسای دستگاه تبلیغاتی انگلیس و نمایندگان صنایع دفاعی لندن به خاک خود را ممنوع کرده است.

روسیه ۳۰ تبعه انگلیس را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت روسیه در واکنش به اقدامات غیردوستانه و اتهام‌زنی‌های مکرر انگلیس علیه این کشور به بهانه عملیات نظامی ویژه در شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه لندن اعمال کرد.

وزارت خارجه روسیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که ورود ۳۰ نفر از مدیران و رؤسای دستگاه تبلیغاتی و پروپاگاندای انگلیس و نمایندگان صنایع دفاعی لندن به خاک خود را ممنوع کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام تحریم‌ها علیه ۳۰ تبعه انگلیسی، گفت که کار روی گسترش لیست ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به روسیه ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: «به‌دلیل ادامه رفتار غیردوستانه دولت انگلیس که ذیل آن اقداماتی با هدف بی‌اعتبار کردن عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین انجام شده و به‌طور مداوم از رژیم نازی کی‌یف حمایت نظامی می‌شود، [در کرملین] تصمیم گرفته شد تا ۳۰ نفری که مسئول ترویج هماهنگ رویکرد اطلاعاتی ضد روسیه هستند و همچنین نمایندگان لابی دفاعی بریتانیا در لیست سیاه قرار بگیرند».

طبق این گزارش، فهرست شهروندان انگلیسی که اکنون از ورود به خاک روسیه منع شده‌اند شامل «فرانسیس اینگهام» مدیر عامل انجمن روابط عمومی و ارتباطات انگلیس است که شرکت‌های این کشور را ترغیب می‌کند از همکاری با فعالان اقتصادی روسی بپرهیزند.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بخش اعظم کشورهای جهان به غرب برای تحریم مسکو، گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

لاوروف در سخنرانی دیگری نیز تاکید کرد دولت‌های غربی سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای مخالف خود را جایگزین رویکرد دیپلماتیک کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول