اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح انتقال از سد سیازاخ آب پایدار بیجار تامین خواهد کرد

وزیر نیرو گفت: تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت شهرستان بیجار از سد سیازاخ تامین می‌شود.

طرح انتقال از سد سیازاخ آب پایدار بیجار تامین خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز در جریان سفر به شهرستان بیجار و در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کم کاری‌هایی در خدمات‌رسانی به مردم صورت گرفته که بخشی ناشی از طولانی شدن پروژه‌ها و بخشی به دلیل مطالعات اشتباه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بیجار در بخش آب گفت: در بخش آب شرب شهری طرح‌های کوتاه مدتی به عنوان طرح‌های رفع تنش آبی در دستور کار است که شامل احداث مخازن، خطوط انتقال، حفر چاه، اصلاح تصفیه‌خانه و پروژه‌های کوچک و سریع الوصول است که با تامین اعتبار اجرا می‌شوند.

محرابیان افزود: مسئله بعدی طرح بلندمدت و نهایی انتقال آب برای بخش شرب و صنعت و معدن و مشاغل وابسته به آن است که مهمترین آنها طرح انتقال آب از سد سیازاخ است و بخشی به صورت فوری آغاز شد.

وزیر نیرو افزود: برای آنکه بتوانیم از اعتبارات غیرردیف بودجه‌ای برای این پروژه استفاده کنیم به صورت ترک تشریفات به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد تا با تامین اعتبار از محل تهاتر نفت کار به زودی آغاز شود و این طرح منجر به تامین آب پایدار برای شهرستان بیجار در دو بخش شرب و صنعت خواهد شد.

وی در خصوص آبرسانی روستایی نیز با بیان اینکه در کل کشور نسبت به استانداردها عقب هستیم، گفت: برای ۱۶ هزار روستا که به نوعی مشکل تامین آب دارند از طریق جهاد آبرسانی آب مورد نیاز تامین می‌شود.

محرابیان گفت: تمام روستاهایی که در بیجار مشکل تامین آب دارند در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی خواهند بود.

وزیر نیرو در خصوص تامین آب بخش کشاورزی هم گفت: با توجه به کاهش بارش هاو منابع و افزایش مصارف باید روش‌های کشت متناسب با شرایط تغییر کند که با رعایت الگوی کشت و روش‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.

وی از بررسی و تصویب الگوی کشت در شورای عالی آب برای نخستین بار در دولت خبر داد و گفت: این موضوع منجر به دسترسی عادلانه کشاورزان به آب خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول