اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

هیچگونه کمبود سرُمی در کشور نداریم/ ظرفیت تولید سرم به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هیچگونه کمبود سرمی در کشور نداریم.

هیچگونه کمبود سرُمی در کشور نداریم/ ظرفیت تولید سرم به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید

گروه سلامت خبگزاری فارس -محمد رضازاده: بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کمبود سرم در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر لازم هیچگونه کمبودی در زمینه سرم در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو به خوبی وضعیت کمبودهای دارویی را رصد می‌کند افزود: برخی از افراد بدون اطلاع از وضعیت داروها اقدام به اظهار نظر می‌کنند، این موضوع درحالی است که ما هیچگونه کمبود سرم در مراکز درمانی نداریم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به فرستادن بیمار به خارج از بیمارستان برای تامین سرم افزود: این اتفاق معمولاً در بیمارستانهای خصوصی توسط برخی افراد سودجو اتفاق می‌افتد تا بتوانند سرم موجود را ذخیره کنند. این کار خلاف مقررات بوده و بیماران تخلفات را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.

دارایی با اشاره به وضعیت مصرف سرم در کشور افزود: به دلیل گرمای شدید در تمام نقاط دنیا وضعیت مصرف سرم افزایش چشمگیری داشته است و ما نیز به نسبت سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مصرف سرم مواجه هستیم.

وی افزود: درحال حاضر ظرفیت تولید سرم در کشور ما ۱۴ میلیون عدد در ماه است که به صورت ماهانه در بیمارستانها و مراکز درمانی بدون وقفه توزیع می‌شود که دو خط تولید جدید نیز تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد و این ظرفیت به ۱۶ میلیون عدد خواهد رسید.

رییس سازمان غذا و دارو درخصوص برخی اظهارات درباره ارسال سرم به کشور عراق نیز توضیح داد: هیچ سرمی از کشور ایران به عراق ارسال نشده است، بلکه هلال احمر سرم مورد نیاز موکب‌های درمانی را از کشور ترکیه خریداری و توزیع کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد با جوسازی به دنبال منافع سیاسی هستند درحالی که کشور عراق تدارک لازم را برای میزبانی از زائران اباعبدلله (ع) دیده بود و تدارکات دارویی موکب‌های ایرانی توسط هلال احمر انجام شده است.

پایان پیام/ ت 28

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول