اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

70درصد ظرفیت اماکن اقامتی مشهد تکمیل است/ آمادگی میزبانی از 600 هزار زائر در هر شبانه روز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی از آمادگی میزبانی از 600 هزار نفر در هر شبانه روز در مشهد خبر داد.

70درصد ظرفیت اماکن اقامتی مشهد تکمیل است/  آمادگی میزبانی از 600 هزار زائر در هر شبانه روز

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: هزار و ۶۰۱ واحد اقامتی گردشگری در مشهد با ظرفیت ۱۳۵ هزارو ۳۸ نفر آماده خدمت رسانی در دهه پایانی صفر است. 

وی جمع آمار اسکان‌های رسمی در استان را ۲ هزارو ۳۹۵ مرکز با ظرفیت ۲۲۷ هزار و ۲۹۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این رقم ۲ هزارو ۱۲۷ واحد با ظرفیت ۲۱۲ هزار و ۱۲۶ نفر در مشهد قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی آمار اسکان موقت در مشهد را در مجموع هزار و ۲۵۲ مرکز با ظرفیت ۲۳۳ هزارو ۵ نفر عنوان کرد و گفت: ۴۴۹ حسینیه و بقاع متبرکه با ۷۵ هزار نفر ظرفیت و حدود ۸۰۰ باب مدرسه با ۱۵۰ هزارو ۵ نفر ظرفیت و یک کمپ شهرداری با ظرفیت ۸ هزار نفر آماده خدمت رسانی به زائران است.

بیدخوری همچنین از تشدید نظارت‌ها بر مراکز اقامتی و هتل‌ها در حوزه ایمنی و بهداشتی خبر داد و افزود: از همه ظرفیت‌های مشهد و استان برای اسکان زائران استفاده می کنیم و در این زمینه نامه نگاری‌هایی با کشور برای فراهم کردن کمبود‌های تجهیزاتی و امکانات انجام شده است.

وی در خصوص اسکان اضطراری زائران نیز گفت: برای اسکان اضطراری زائران استفاده از سالن های ورزشی شهرداری، مساجد، اردوگاه های سپاه، سالن های ورزشی آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده ایم و در صورت نیاز از آنها استفاده می کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد ظرفیت هتل‌ها تکمیل شده است، از زائران می‌خواهیم که سریع‌تر و پیش از سفر مکان لازم را برای اقامت رزرو کنند.

بیدخوری تصریح کرد: مسافران می توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش‌شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول