اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

زمان پایان صید میگو در بوشهر اعلام شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر ۲۹ شهریورماه پایان می‌یابد.

زمان پایان صید میگو در بوشهر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون یک‌ هزار و 260 تن میگو از دریا استحصال و وارد بازار شده است، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود با کاهش 26 درصدی صید میگو به 1400 تن برسد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: هر چند میزان صید میگو نسبت به سال قبل کمتر بود، ولی به سبب افزایش قیمت میگو دریایی نسبت به سال قبل قدری کاهش میزان صید ملوانان و ساحل‌نشینان استان بوشهر را جبران کرد.

وی علت کاهش صید میگو را افزایش دمای هوا، صید قاچاق و غیرمجاز ترال و خسارت به ذخایر زیستگاه این آبزی دانست و ادامه داد: بر اساس بررسی مرکز پژوهشکده میگو کشور و تصویب اعضا کمیته صید استان بوشهر، صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر ۲۹ شهریورماه پایان می‌یابد.

این مقام مسئول فعالیت با اشاره به بیش از 10 هزار صیاد با یک‌ هزار و 600 قایق و موتور لنج در صید میگو، بیان کرد: صیادان با دریافت مجوز صید میگو در 25 اسکله صیادی فعالیت می‌کنند و از 30 شهریورماه صید میگو در خلیج‌ فارس محدوده استان بوشهر ممنوع است و 29 شهریورماه باید شناورها به اسکله‌های صیادی برگردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول