اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بوتیمارها در راهِ خانه

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی، دو قطعه پرنده بوتیمار در جنگل‌های قلمگوده شهرستان بندرانزلی آزادسازی شدند.

بوتیمارها در راهِ خانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سید حسن جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رهاسازی دو بوتیمار در انزلی اظهار کرد: این دو پرنده توسط شهروندان فهیم و طبیعت دوست این شهرستان تحویل اداره محیط زیست و در زیستگاه جنگلی قلمگوده توسط محیط‌بانان اداره محیط زیست رهاسازی شد.

وی با تقدیر از این دو شهروند طبیعت‌دوست از همه طبیعت دوستان درخواست کرد درصورت مشاهده پرندگان آسیب دیده مراتب را به این اداره گزارش کنند و گفت: بوتیمار از تیره حواصیلیان است که ‌از پرندگان حمایت شده ایران هستند؛ نیزارها، شالیزارها و زیستگاه‌های تالابی از جمله محل‌های زندگی این پرنده ارزشمند است.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه بوتیمارها در دو نوع بزرگ و کوچک هستند که نوع بزرگ آن ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر طول دارد، افزود: طلایی مایل به خاکستری با بدن پر و خط و خال، فرق سر و پس گردن، خط سبیلی قهوه‌ای  تیره و پاها و منقارش خنجر مانندش سبز مایل به زرد است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول