اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: راهپیمایی اربعین نماد وحدت مردم ایران و عراق است

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: مراسم راهپیمایی اربعین امروز به نماد وحدت دو ملت ایران و عراق و در سطح وسیع‌تر همه شیعیان و حتی همه آزادگان جهان تبدیل شده است.

نماینده مجلس: راهپیمایی اربعین نماد وحدت مردم ایران و عراق است

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به مراسم راهپیمایی امسال گفت: مراسم راهپیمایی اربعین امروز به نماد وحدت بین ملت‌ عراق و ایران تبدیل شده و الفت و دوستی بین دو ملت بیانگر این مسئله است.

وی افزود: مراسم راهپیمایی اربعین این سال‌ها دیگر محدود به دو ملت ایران و عراق نیست و ما وحدت تشیع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این راسم به وضوح می‌بینیم.  

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال مردم از 80 کشور جهان در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند که این مسئله اوج وحدت میان ملل مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نمایش می‌گذارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امروزه نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی پیروان دیگر ادیان الهی همچون مسیحیان نیز در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و حتی در مسیر راهپیمایی موکب می‌زنند.

وی با اشاره به عملکرد دولت در عرصه اجرایی در اعزام زائران به مراسم راهپیمایی اربعین گفت: برخلاف فضاسازی‌های انجام‌شده ما شاهد بهبود زیرساخت‌ها در مناطق مرزی برای اعزام زائران به عراق بودیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واقعیت این است که حجم زائران اعزامی امسال بسیار بیشتر از سال‌های قبل است و اگر هم مشکلی در اعزام زائران در نقاط مرزی پیش آمده، به خاطر کمبود امکانات به ویژه در حوزه حمل و نقل در کشور عراق است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول