اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قطعی آب در همدان منظم‌ شده است/ آب همدان فاقد آلودگی است

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در حال حاضر برنامه قطعی آب همدان منظم شده و با اجرای طرح آبرسانی اضطراری مشکل به طور کامل حل می‌شود.

قطعی آب در همدان منظم‌ شده است/ آب همدان فاقد آلودگی است

حمید عزیزی سخنگوی صنعت آب و فاضلاب استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آخرین وضعیت آب همدان اظهار کرد: در زمینه اجاره چاه‌های کشاورزی تاکنون ۶۸ حلقه چاه به شبکه متصل و استفاده می‌شود و طی چند روز آینده دو تا سه حلقه دیگر هم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از منطقه آق‌حصار نیز تاکنون ۷ حلقه چاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است افزود: دو حلقه دیگر حفاری شده و دو حلقه دیگر نیز طی روزهای آینده حفاری شده و به شبکه اضافه می‌شود و پیش‌بینی تعداد چاه‌ها تا ۱۲ حلقه است.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هم اکنون از منطقه خالقوردی نیز برداشت آب صورت می‌گیرد افزود: سد اکباتان  نیز با تغذیه از رودخانه‌های بالادست همچون سیمین برای تامین آب همدان استفاده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت قطعی‌های شبکه نیز گفت: در حال حاضر قطعی‌ها با برنامه و منظم‌تر شده است و شاهد کاهش کدورت و رنگی بودن آب که در اوایل قطعی ‌‌و وصلی‌ها بود، هستیم و اکنون در هیچ نقطه‌ای گزارش نشده است.

عزیزی با بیان اینکه قطعی‌ها تا زمانی که آب سد تالوار نرسد، همچنان ادامه دارد عنوان کرد: هنوز زمان دقیق افتتاح آبرسانی اضطراری به همدان و اتصال به شبکه مشخص نیست.

وی در زمینه بهداشتی بودن آب شبکه و عدم آلودگی آن نیز تاکید کرد: با توجه به رصد دائمی مرکز بهداشت و همچنین پایش به لحاظ میزان کلر باقی مانده در شبکه، هیچ وقت آلودگی نداشته و نداریم هرچند مرکز بهداشت باز هم به طور دائم شبکه را پایش می‌کند.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری وبا، آب و عدم آلودگی آن از حساسیت بیشتری برخوردار است و به همین خاطر با حساسیت بیشتری رصد می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول