اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برداشت مکانیزه برنج در 202 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در 201 هزار و 507 هکتار شالیزار استان خبر داد.

برداشت مکانیزه برنج در 202 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به برداشت برنج در کشت اول در ۲۰۸ هزار و ۹۴۸ هکتار اراضی شالیزاری‌ مازندران، از برداشت مکانیزه برنج در ۲۰۱ هزار و ۵۰۷ هکتار از شالیزارهای استان تاکنون خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشت مجدد برنج در ۵۷ هزار و ۱۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۴۰ هزار و ۲۴۲ هکتار شالیزار استان، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۷ واحد بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۴۶ هزار و ۱۶۳ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

عنایتی به بیمه زراعت برنج در ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و افزود: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان آب ذخیره شده سد‌های استان ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آب‌بندان‌ها ۲۴۱ میلیون مترمکعب است، گفت: استان مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول