اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

پایان عملیات مرمت بافت تاریخی روستای قلعه‌نو در زهک

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از پایان عملیات مرمت بافت تاریخی روستای قلعه‌نو در شهرستان زهک خبر داد.

پایان عملیات مرمت بافت تاریخی روستای قلعه‌نو در زهک

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجتبی سعادتیان در حاشیه مرمت اثر تاریخی روستای قلعه نو اظهار کرد: عملیات مرمت بافت تاریخی روستای قلعه‌نو که از اواخر اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده بود، پایان یافت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این عملیات با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: در این فصل از مرمت بافت تاریخی روستای قلعه‌نو اقداماتی شامل برچیدن بخش‌های فرسوده خشتی، حفاظت و مرمت دیوارهای فرسوده خشتی در بافت تاریخی و اجرای اندود کاهگل در جداره بافت تاریخی روستا صورت گرفته است.

سعادتیان گفت: روستای قلعه‌‌نو تنها روستایی در استان سیستان و بلوچستان است که صددرصد معماری منازل آن قدیمی بوده و در ساخت بناهای روستا از خشت و گل استفاده شده و همچنان ویژگی‌های قدیمی در آن‌ها حفظ شده‌ است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول