اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم شفاف‌‎سازی تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌های عامل

استاندار زنجان با اشاره به بودجه مصوب مطابق تبصره ۱۸ گفت: در حال حاضر ۴۴ درصد این مبلغ در محل سرمایه ثابت و ۵۶ درصد در محل سرمایه در گردش صرف شده است.

لزوم شفاف‌‎سازی تسهیلات اعطایی از سوی بانک‌های عامل

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید، با اشاره به اصول عملکردی بانک‌ها اظهار کرد: تلاش دولت و نظام امروز در راستای شفاف‌سازی عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بانک‌ها چارچوب عملکردی خاص خود را دارند که بر مبنای قوانین موجود، میزان سود و زیان تعیین می‌شود، گفت: بر مبنای این فرآیند استعلام الکترونیکی، باید مشخص شود که تسهیلات از محل بودجه بانک‌ها در چه محلی، با چه عنوانی و تا چه مبلغی اختصاص داده‌ شده و نامشخص بودن این مسئله موجب ایجاد ناهماهنگی شده و باید بتوانیم این مسائل را گره‌گشایی کنیم.

افشارچی با بیان اینکه مدیران بانک‌ها مختار هستند که تسهیلات در چه محلی صرف شود، افزود: مسئولان بخش آی.تی بانک‌ها و مسئولان هم‌تراز در استانداری طی جلسه‌ای که برگزار خواهد شد، به توافق می‌رسند که به چه صورتی از جانب بانک‌ها شرح کارکردی در اختیار استانداری قرار گیرد تا با این موضوع مشخص شود که تسهیلات در مسیر درست هزینه شده است.

وی افزود: باید مشخص شود که ۱۵ هزار میلیارد تومان تا چه اندازه در محل مناسب خود هزینه شده است.

‎استاندار زنجان با اشاره به بودجه مصوب مطابق تبصره ۱۸ افزود: در حال حاضر ۴۴ درصد این مبلغ در محل سرمایه ثابت و ۵۶ درصد در محل سرمایه در گردش صرف شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بلاتکلیفی‌هایی وجود دارد که برخی صندوق‌ها توانایی پرداخت ۶ میلیارد تومان تسهیلات به مراکز تولیدی که نیازمند این تسهیلات هستند را ندارند و همه این موارد باید شفاف‌سازی شود تا گامی موثر در راستای توسعه اقتصاد استان برداریم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول