اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سوگواره ملی شعر، با هدف غنای شعر آئینی برگزار می‎‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: برگزاری سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران»در راستای چشم‌انداز فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری استان است و این برنامه به غنای شعر آیینی در استان می‌اندیشد.

سوگواره ملی شعر، با هدف غنای شعر آئینی برگزار می‎‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های برگزار شده در این حوزه بر مبنای نقشه تحولی که مبتنی بر زیست‌بوم استان تدوین و این زیست‌بوم نیز با مطالعه و بررسی فرصت‌ها، تهدیدها، چالش‌ها و مزیت‌های استان تنظیم شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: چشم‌انداز فعالیت‌های هنری این حوزه را عنوان، زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی ترسیم می‌کند.

نعمتی سند تحول حوزه هنری استان را مبتنی بر شش راهبرد اصلی و اهداف کلان و اقدامات عملیاتی با تمرکز قالبی بر سه بخش شعر آئینی، فیلم مستند و تئاتر بچه‌های مسجد عنوان کرد و در خصوص ضرورت برگزاری سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» ادامه داد: طبیعتاً پیشبرد نقشه تحولی استان نیازمند برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای رسیدن به این منظور است و اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم مسلماً گسترش و بسط و تعالی این رشته را هم باید در نظر بگیریم.

وی گفت: در این راستا حوزه هنری استان زنجان با راه‌اندازی هسته فرهنگی و محفل شعر آیینی «اسراء» توسط شاعران زنجانی و چاپ چندین کتاب در این حوزه و برگزاری محافل شعرخوانی و مباحث تخصصی، کارگاه‌های آموزشی برای تربیت نسل جدید و جلسات تحلیل و نقد شعر و شرکت در جشنواره‌ها و … درصدد توسعه و بسط و غنا بخشیدن به شعر آیینی استان بوده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در تشریح برنامه‌ها و تولیدات ویژه ایام محرم در سال ۱۴۰۱ گفت: در روزهای آتی و در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تولیدات و برنامه‌هایی در بخش‌های مختلف هنری تدارک دیده شده است که تولید سه عنوان سرود و نماهنگ با موضوع محرم با عناوین؛ «آرام جان»، «رقیه نازلی صورتین» و «عمود ظهور» بخشی از تولیدات ایام محرم می‌باشد که علاوه بر پخش در فضای مجازی و چندین اجرای زنده سرود در سطح برنامه‌های شهری از طریق شبکه استانی اشراق نیز پخش شده است.

نعمتی افزود: تولید کمیک موشن‌ها و تصویرسازی‌هایی با موضوع اشعار و مداحی‌های محرم و توزیع و نمایش در سطح استان، اجرای سه روزه تعزیه در محل پیاده‌راه زنجان، برگزاری مسابقه عکس موبایلی و حرفه‌ای و دلنوشته از مسیر پیاده‌روی اربعین و جاماندگان، ایجاد غرفه نقاشی کودک در مسیر پیاده‌روی جاماندگان همچنین اجرای سرود در مسیر پیاده‌روی در روز اربعین در مسیر گاوازنگ و شهدای گمنام، تولید آثار تجسمی و تصویرسازی و انتشار و توزیع از طریق بیل بوردهای شهری و فضای مجازی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری از جمله تولیدات و برنامه‌های متعدد ویژه ماه محرم و صفر است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول