اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی قیمت گز انگشت پیچ کرمانی درجه یک

همانطور که می دانید گز انگشت پیچ یکی از خوشمزه ترین محصولات سنتی می باشد که در بین مردم بسیار محبوب است و در انواع طعم ها تهیه می شود.

بررسی قیمت گز انگشت پیچ کرمانی درجه یک

یکی از مهم‌ترین سوغاتیهای شهر کرمان، اصفهان و همدان گز انگشت پیچ می‌ باشد این محصول غذایی در واقع نوعی شیرینی بسیار خوشمزه است که مخصوص تولیدکنندگان کرمانی می ‌باشد مطمئنا هر موقع که به شهرهایی مانند اصفهان و همدان و کرمان سفر کرده ‌اید اقوام از شما درخواست آوردن سوغاتی گز از این شهرها داشته‌ اند زیرا این محصول به ‌صورت بسیار شاخصی در بین مردم معروف بوده و متعلق به این شهرها می ‌باشد. گز در واقع نوعی شیرینی ایرانی به حساب می ‌آید که در جوامع بین ‌المللی نیز معروف و مشهور بوده و طرفداران زیادی دارد.

گز ایرانی دارای استانداردهای بین‌المللی و کیفیتی فوق ‌العاده بالا می ‌باشد هنر شیرینی‌ سازی و شیرینی‌ پزی در ایران قدمت بسیار بالایی دارد. در سایت آراد برندینگ می توانید انواع این محصول را مشاهده کنید. برای مثال گز مخصوص کشور ما بوده و خاستگاه این شیرینی در ایران می ‌باشد که انواع مختلف دارد: مانند:لقمه‌ ای، آردی سکه ‌ای و انگشت ‌پیچ در این بین گز انگشت‌ پیچ بسیار متمایز از سایر انواع دیگر این شیرینی می ‌باشد. در تولید بعضی از شیرینیها از مغزی جات ماننده فندق و پسته اکبری استفاده می ‌شود.

گز انگشت پیچ کرمانی

درگذشته گزهای سنتی و محلی از این شهد ساخته می‌ شدند که در واقع فروکتوز طبیعی است امروز اما تولید گز به‌ گونه‌ ای دیگر انجام می ‌گیرد تولید کنندگان گز در همدان در واقع مانند تولیدکنندگان سوهان لقمه ای در قم این عمل و پیشه را از پدران خود به ارث برده و هنوز هم به ‌صورت خانوادگی به آن می‌ پردازند بازارهای خرید و فروش این محصول خوشمزه و شیرین بسیار داغ و پررونق است و همچنین صادرات این شیرینی به‌ صورت قابل‌ قبولی انجام می‌ گیرد در گذشته انحصار پخته و تولید گز به چند شهر معدود ختم می ‌شد اما با پیشرفت علم و توسعه این محصولات شهرهای دیگر نیز به تولید این شیرینی پرداخته ‌اند و توانسته ‌اند آن را با کیفیت بسیار قابل ‌قبولی در بازارهای فروش عرضه کنند.

یکی از شیرینیهای سالم و مقوی گز انگشت ‌پیچ کرمانی می ‌باشد که دارای پروتئین و مواد معدنی فوق ‌العاده بسیاری است طعم آن شیرین و بسیار خوشمزه است. از مهم‌ترین نکاتی که در تهیه و تولید این شیرینی می ‌توان به آن اشاره کرد این است که هیچ‌گونه ماده افزودنی شیمیایی و اسانس به همراه نگهدارنده ‌ها در این شیرینی استفاده نشده‌ است و شما می ‌توانید با خیال راحت شیرینی مقوی فاقد هر گونه ضرر و زیان برای بدن است علاوه‌ بر آن که هیچ‌گونه ماده شیمیایی در این محصول به کار نرفته ‌است. بسیاری از مواد گیاهی مقوی نیز در تهیه و تولید گز مورد استفاده قرار گرفته است که  این امر باعث می ‌شود تا مصرف آن توسط کودکان به رشد و تقویت سیستم جسمانی آنها کمک بسیاری کند.

قیمت گز انگشت پیچ

به دلیل اینکه در هنگام تهیه گز انگشت پیچ از افزودنیهای گیاهی و پسته رفسنجان استفاده می شود که هر یک از آنها دارای خواص زیادی می باشند لذا می توان گفت که یکی از بهترین انواع شیرینی برای کودکان محسوب می شود. طعم این نوع شیرینی شبیه به گز می باشد اما تفاوت آنها در این است که انگشت پیچ بدون مغز بوده و حالتی روان دارد بنابراین اگر کودک شما طعم گز را دوست دارد مسلما از طعم انگشت پیچ نیز خوشش می آید. به صورت کلی می توان گفت که قنادیها گز انگشت پیچ را از ترکیب سفیده تخم مرغ با شکر، آب و گزانگبین درست می کنند و به قدری آن را هم می زنند که ظاهری سفت پیدا کند و حالت آن شبیه به عسل شود که همین امر موجب شده انگشت پیچ با نام عسل سفید نیز شناخته شود.

شاید به این سوال فکر کرده باشید که قیمت گز انگشت پیچ تابع چه مواردی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت این گز و قطاب صدفی به نوع مواد اولیه ای که در تهیه آن به کار رفته است و روش تولید آن که به صورت سنتی یا صنعتی بوده است، همچنین نوع بسته بندی محصول بستگی دارد. در مطلب فوق طرز تهیه گز انگشت پیچ را ذکر کردیم اما بهتر است بدانید که این نوع شیرینی در شهرهای مختلف ایران با مواد متنوعی تهیه می شود که نوع همدانی این گز که ما به شرح آن در این مقاله پرداختیم از معروف ترین انواع انگشت پیچها می باشد. با توجه به اینکه گز از شیرینهایی می باشد که در تهیه آن از رنگ و اسانسهای مختلف و ماده های افزودنی شیمیایی استفاده نمی شود همین مسئله باعث شده است تا میزان خرید گز انگشت پیچ در بین مردم افزایش پیدا کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول