اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حصاربرداری کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان پس از سال‌ها انتظار+ تصاویر

پس از سال‌ها انتظار و با همراهی و همدلی مسؤولان و مردم، چشم مردم سمنان به روی کاروانسرای شاه‌عباسی به‌عنوان ظرفیت فاخر گردشگری این شهر روشن شد.

حصاربرداری کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان پس از سال‌ها انتظار+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عملیات برداشتن حصارهای مقابل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان و مردم برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این مراسم با تشکر از همدلی مسؤولان ملی و استانی، شهرداری و شورای شهر، مردم، اصحاب رسانه، فعالان گردشگری و انجمن‌های مردم‌نهاد، گفت: امروز روز باشکوهی است و در تاریخ سمنان روز ماندگاری خواهد بود.

امیر کرم‌زاده با بیان اینکه مردم با حمایت از احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، نشان دادند که فرهنگ و آثار تاریخی خود را دوست دارند، افزود: امروز روز باشکوه توسعه میراث فرهنگی سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه به برکت دولت مردمی و رهبری اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، بیان کرد: با همدلی در استان در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

 

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز با قدردانی از حمایت و همراهی تمامی مسؤولان و مردم گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان کار بسیار زیبا و ماندگاری انجام داد.

علی همتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: احیای کاروانسرا، افتخار بزرگی برای سمنان است و از تمامی مسؤولان و سرمایه‌گذار پروژه که این روز بزرگ را برای سمنان رقم زدند، تشکر می‌کنم.

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان یکی از کاروانسراهای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در شهر سمنان است.

این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است؛ طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به‌عنوان زندان استفاده می‌شد و آزادسازی آن یکی از مطالبات مردم این استان بود.

این کاروانسرای تاریخی که در موقعیت بسیار مناسبی در مرکز شهر سمنان واقع شده است، توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به یک مرکز فرهنگی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول