اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فارس من| مصوبه افزایش ساعت طرح ترافیک در تهران لغو شود

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی کمپینی در «فارس من» خواستار لغو مصوبه شورای حمل‌ و نقل و ترافیک مبنی بر افزایش ساعت طرح ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس شدند.

فارس من| مصوبه افزایش ساعت طرح ترافیک در تهران لغو شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه‌اندازی کمپینی در «فارس من» خواستار لغو مصوبه شورای حمل‌ و نقل و ترافیک مبنی بر افزایش ساعت طرح ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس شدند.

در بیانیه این کمپین آمده است؛ «در هفتاد و پنجمین جلسه شورای حمل‌ و نقل و ترافیک شهر تهران تصمیمی بر افزایش ساعت طرح ترافیک تهران گرفته شده است. چرا کمبود حمل و نقل عمومی با محدودیت شهروندان جبران می‌شود؟ مگر شهروندان تهران مالیات و عوارض شهری و عوارض خودرو و ... نمی‌دهند؟ پس چرا نباید بتوانند با ماشین خود در سطح شهر تردد کنند؟

چرا برای 12 ساعت از 16 ساعت متعارف یک روز باید محدودیت اعمال شود؟ شهروندانی که از ساعت 5 صبح به سرکار می‌روند و تا 5 عصر مشغول هستند چرا نباید بتوانند با خودرو خود تردد کنند؟  اعمال یک‌بار خروج بعد از ساعت 14:30 از طرح چه ضرری برای شهر تهران داشت که حذف شد؟ آیا می‌دانید این محدودیت‌ها چه ضررهای غیرقابل جبرای برای شهروندان ایجاد می‌کند!

مثلا جاده ای ساخته می‌شود و به علت مهندسی نبودن جاده ایجاد تصادف می‌کند در اینجا مدیران مربوطه به‌جای اصلاح جاده و برخورد با پیمانکار متخلف سرعت تردد را در آن جاده به حد عجیبی کم می‌کنند و راهور شروع به اعمال جریمه می‌کند یعنی ضعف سیستم پیمانکاری و نظارتی با محدودیت شهروندان جبران و در مقابل با اعمال جریمه ایجاد درآمدزایی هم می‌شود.

لطفا افزایش ساعت طرح ترافیک را لغو و یا یکبار خروج از طرح را آزاد کنید.»

گفتنی است؛ هفتاد و پنجمین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ با حضور شهردار تهران و نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل پایتخت برگزار شد.

بررسی شرایط و اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مراکز آموزشی نخستین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ارائه گزارشی درباره این اقدامات و مواردی از قبیل افزایش و اورهال ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور آمادگی بیشتر در زمان بازگشایی مراکز آموزشی پرداخت و در کنار آن موضوع خطوط پرسرنشین و امکان اجرای آن در برخی از نقاط شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

ارائه گزارش عملکرد در زمینه اقداماتی که در خصوص ساماندهی تردد موتورسیکلت ها انجام شد و بررسی نحوه اجرایی شدن طرح های مربوط به آن، دستور جلسه دوم شورای ترافیک بود که توسط مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تشریح شد. 

در دیگر دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران، وضعیت طرح ترافیک و تغییر ساعات اجرای آن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که ساعت پایان طرح از ساعت ۱۷ به ۱۸ موکول شود و در واقع اجرای آن از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر و از ابتدای مهرماه خواهد بود. 

موضوع نحوه اجرای طرح ترافیک همیشه با واکنش های مختلف همراه بوده و البته مدیران شهری خبر از برنامه ریزی برای تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک 30 ساله در تهران داده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول