اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خرید ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های استان سمنان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از تجهیز کردن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش این استان از محل اعتبارات استانی و ملی به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

خرید ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته، 90 میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌های  فنی و حرفه‌ای و کار و دانش این استان خریداری و تحویل شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش استان سمنان خریداری و به‌منظور تجهیز کارگاه‌ها تحویل حدود 100 هنرستان استان شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: بالغ‌بر 70 میلیارد ریال از این اعتبارات، از سطح ملی و بقیه به‌صورت استانی تأمین شده است.

رشیدی با بیان اینکه تجهیزات خریداری شده برای 25 رشته از رشته‌های مهارتی هنرستان‌های استان سمنان از جمله کامپیوتر، الکترونیک، الکتروتکنیک، معماری، ساختمان، مکانیک خودرو، گرافیک، خیاطی، مکاترونیک و ... است، افزود: روند تجهیز هنرستان‌ها در راستای کیفیت‌بخشی و تعمیق آموزش‌ها، با جذب اعتبارات لازم همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با تأکید بر جذب هنرجویان در رشته‌های مهارتی زمینه، 2 هنرستان کشاورزی در شهرستان‌های شاهرود و آرادان در سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: شهرستان‌های شاهرود و آرادان از مناطق مستعد کشاورزی استان هستند که می‌توان با ایجاد فضاهای آموزشی بهینه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی گام‌های مؤثری برداشت.

رشیدی با بیان اینکه در حال حاضر لازمه توسعه اقتصادی بخش کشاورزی، انجام آموزش مهارتی است، گفت: امیدواریم با رونق و گسترش این دو هنرستان در آینده نزدیک با افزایش مهارت‌های تخصصی، شاهد پیشرفت اقتصاد در این بخش باشیم.

استان سمنان در سال تحصیلی جاری در توزیع متناسب دانش‌آموزان بین رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش (توسعه متوازن) رتبه نخست کشور را کسب کرده و با نرخ 47.3 درصد، بالاتر از میانگین کشوری در این زمینه قرار دارد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول