اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای واشنگتن: روسیه کنترل بیشتر مناطق خارکیف را از دست داد

یک مقام نظامی ارشد آمریکا با ادعای عقب‌نشینی نیروهای روس از بیشتر استان خارکیف، مدعی شد آنها تجهیزات نظامی را رها کرده که نشان‌دهنده هرج‌ومرج در رهبری عملیات روسیه است.

ادعای واشنگتن: روسیه کنترل بیشتر مناطق خارکیف را از دست داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تاکید روسیه بر دروغین بودن ادعاهای اوکراین و متحدانش درباره پیشروی در جریان عملیات ضدحمله، واشنگتن اما مدعی عقب‌نشینی روس‌ها در منطقه خارکیف شد.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا بامداد سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شد: «نیروهای روس از مرز خارکیف با روسیه، به کشورشان عقب نشستند و دستاوردهای خود را در این استان از دست دادند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام عالی‌رتبه نظامی واشنگتن که خواست نام یا سمتش فاش نشود، ادعا کرد: «اقدام روس‌ها در رها کردن تجهیزات نظامی حین عقب‌نشینی، نشان‌دهنده هرج و مرج در رهبری عملیات روسیه در شرق اوکراین است».

وی با ادعای اینکه روحیه پایین سربازان روسی و مشکلات لجستیکی باعث عقب‌نشینی آنها از خارکیف شد، اما اذعان کرد که جنگ با روسیه هنوز هم نبردی دشوار برای اوکراینی‌ها است.

طبق این گزارش، مقام ارشد ارتش آمریکا با بیان اینکه روسیه باید بفهمد که جامعه جهانی پشت اوکراین ایستاده است، گفت:‌ «آمریکا نیز به رصد گلوله‌باران مناطق نزدیک به نیروگاه اتمی زاپروژیا ادامه می‌دهد».

وی با اشاره به گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در دونباس، اظهار داشت: «ارزیابی ما این است که اوکراینی‌ها در حال پیشروی در جنوب و شرق هستند و نیروهای روس نیز میدان را به اوکراین واگذار کردند».

رویترز به نقل از این منبع نوشت: «روسیه در حال انجام حملات هوایی شدیدتر از چند روز قبل تاکنون است که باعث خاموشی‌ها و قطعی مکرر برق در اوکراین شده است. حریم هوایی اوکراین اما هنوز هم در کشمکش قرار دارد».

پیش از این، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به اینکه روسیه کشوری بزرگ است که مجبور هستند به‌عنوان همسایه با آن رفتار کنند، اما گفته بود که دیگر خواستار مذاکره با مسکو نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول