اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت


استاندار و نماینده مردم گچساران و باشت از موکب های دو شهرستان گچساران و باشت بازدید کردند.

بازدید استاندار و نماینده از موکب های گچساران و باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید علی احمدزاده در بازدید از موکب های گچساران گفت: گچساران معبرعبور و تردد زائران برخی از استانهای کشور به کربلا است.

وی بیان کرد: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه گچساران همه باهم از طوایف مختلف پای کار آمدند و با خدمت به زوار امام حسین عشق و ارادت خود را به اهل بیت نشان داده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کنار طوایف لر ایل بزرگ قشقایی با ایجاد موکب در پارک دوستی گچساران بار دیگر حضور موثر خود را در صحنه های مختلف نشان دادند.

احمدزاده عنوان کرد: ایل قشقایی و طوایف ترک زبان در گچساران از اول انقلاب تا کنون با تقدیم شهدای خود ارادت و پایبندی به نظام و ایران اسلامی را ثابت کردند.

وی گفت: طوایف مختلف در گچساران همیشه در راستای انقلاب و خدمت به زائران امام‌حسین گام برداشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه کار سایت استان در شلمچه را آغاز کردیم و امیدواریم تا اربعین سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

احمدزاده بیان کرد: اینکه در این مدت دو ماه سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده زوار در این مکان احداث شد قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با اقدامات ستاد اربعین تعدادی کامیون برای انتقال امکانات و تجهیزات موکب‌ها به عراق و همینطور مرز در نظر گرفته شد، امکانات بخش خصوصی و دولتی از جمله اتوبوس‌ها در اختیار زوار است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اولین بار حمایت از موکب های ثبت شده در دستور کار قرار گرفت و ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی، ۴ تن روغن، ۵۰ تن آرد، ۲۰ تن برنج و ۲۰ تن شکر با نرخ دولتی تامین و برای توزیع در اختیار موکب‌ها قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنچه نیاز موکب‌ها بود و به ما اعلام کردند را تهیه و در اختیار آنها قرار دادیم اما اگر کوتاهی شده ضمن عذرخواهی امیدواریم بتوانیم سال آینده جبران کنیم.

وی با اشاره به حمایت مالی از سایر موکب‌ها گفت: یکسری از موکب‌های با سابقه هم در استان هستند اما چون در سامانه ثبت نشدند خدمتی به آنها ارائه نشد.

احمدزاده با اشاره به نیاز موکب‌ها به وسایل خنک کننده و نبود اعتبار در این خصوص افزود: با همکاری ادارات استان ۲۰ عدد کولر گازی جمع‌آوری و در اختیار موکب‌های در مرز و همچنین موکب‌های مستقر در کشور عراق قرار گرفت.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از متمم سفر رییس جمهور به سایت استان در شلمچه گفت:  از محل اعتبارات استانی مبلغی به این مکان اختصاص داده می‌شود تا مجموعه‌ای در شأن زوار امام حسین به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه احداث شود.

احمدزاده بیان کرد: سایت استان کهگیلویه و بویراحمد در مساحت ۵ هزار متر در مرز شلمچه است که برای سال آینده تکمیل و سردخانه، آشپزخانه و سایر امکانات مورد نیاز زوار اربعین احداث می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول