اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نخستین پردیس فناوری و نوآوری سلامت در سمنان راه‌اندازی می‌شود

نخستین پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان برای استقرار واحدهای فناور آغاز به کار می‌کند.

نخستین پردیس فناوری و نوآوری سلامت در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز تفاهم‌نامه احداث پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان به امضای کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مسعود نصیری‌زرندی رئیس دانشگاه سمنان، مجید میرمحمدخانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و علی حقیقی‌اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رسید.

ارتقای سلامت عمومی، تجاری‌سازی فناوری‌های حاصله از تحقیقات حوزه سلامت و سایر حوزه‌های مرتبط، کمک به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصادی متکی بر فناوری و نوآوری، بسترسازی برای توسعه کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری و بالا بردن ظرفیت ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان و تحقق ارتباط مراکز پژوهشی و فناوری با بخش‌های اقتصادی کشور و کمک به رفع مسائل اولویت‌دار حوزه سلامت از طریق بهره‌مندی از توان نخبگان، متخصصان و فناوران ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه تعیین شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جلسه امضای این تفاهم‌نامه به ظرفیت‌های فناوری در حوزه‌های مختلف سلامت شامل تولید تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و توان‌بخشی، مواد دارویی و بهداشتی و هوش مصنوعی و آماده‌سازی بستر مناسب برای حمایت از فناوران در تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال دانش فنی و فناوری اشاره کرد.

علی حقیقی‌اصل، رمز توسعه زیست‌بوم فناوری را هم‌افزایی دانست و تصریح کرد: پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان با اختصاص زمین پنج هکتاری و هشت هزار مترمربع فضای کالبدی مناسب برای استقرار واحدهای فناور با توجه به اخذ مجوز اولیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار می‌کند و قابلیت استقرار 100 واحد فناور را دارد.

مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، هم‌اکنون دارای 32 هسته و واحد فناور است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول