اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه شکننده است/ لزوم تامین حق آبه تالاب‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در جنوب استان و شهرستان نقده گفت : وضعیت تالاب‌ها شکننده است و در تلاشیم حداقل نیاز آبی آنها تامین شود.

وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه شکننده است/ لزوم تامین حق آبه تالاب‌ها

سعید شهند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خشکسالی شدید و عدم بارندگی در ماه‌های اخیر و همچنین خشک شدن رودخانه گدار که از منابع اصلی تامین کننده آب تالاب‌های شهرستان نقده است، از مهمترین عوامل ایجاد تنش و شکنندگی در این تالابهاست. 

وی ادامه داد: در حال حاضر  طی تماس تلفنی با سازمان آب منطقه‌ای استان خواستار تأمین حداقل نیاز آبی تالاب‌ها در ۲ ماهه پیش رو که آغاز ورود پرندگان وحشی مهاجر به استان هستند شده‌ایم.

شهند با اشاره به پایش مستمر و مشترک زیستگاه‌های آبی و تالابی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: تا این لحظه هیچ موردی از تلفات یا رفتار غیر عادی در بین جمعیت پرندگان مهاجر وحشی استان مشاهده و گزارش نشده است. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تالاب‌های بین المللی کانی برازان مهاباد ، درگه سنگی ، یادگارلو و شورگل اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول