اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دانش‌بنیان‌ها از خسارت میلیاردی به صنعت گاز پیشگیری می‌کنند

در نشست مشترک شرکت گاز استان اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی ضمن اشاره به زیان چند میلیارد دلاری صنعت نفت و گاز از خوردگی خطوط انتقال، بر توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع این مشکل تاکید شد.

دانش‌بنیان‌ها از خسارت میلیاردی به صنعت گاز پیشگیری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ابوالقاسم عسکری مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در نشست مشترک شرکت گاز استان اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: عملیات گازرسانی به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مصرف‌کننده در استان از طریق ۳ هزار ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ انجام می‌شود، در این مرحله برای تعمیرات اساسی، نگهداری و فناوری جدید به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، افتخار ما همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: شرکت‌های دانش‌‌بنیان می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از هدررفت و اتلاف قابل توجه انرژی در بخش‌های نیروگاهی و خانگی داشته باشند و از هدررفت گاز جلوگیری کنند.

عسکری با اشاره به فولادی بودن نیمی از ۴۰ هزار کیلومتر شبکه موجود در استان که در معرض خوردگی وجود دارد، گفت: تاکنون میلیارد‌ها دلار خسارت به کشور از منظر خوردگی خطوط نفت و گاز وارد شده است که وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرحله می‌تواند بسیار مؤثر باشد، به علاوه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوزه نشت‌یابی و فرونشست نیز کمک کنند.

 

سرمایه‌گذاری در تولید علم، موفقیت‌های بزرگ به همراه دارد

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نیز در این نشست با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تولید علم و فناوری در مسیر پیشرفت، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم، باید فعالیت‌هایی انجام دهیم که رسوب فناوری ایجاد کنیم.

وی افزود: امروزه با وجود فناوری‌های صنعت‌ساز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتخار می‌کنیم این موارد در ایجاد اقتصاد مقاومتی نقش مثبتی دارند، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در صورت بروز یک واقعه تاب‌آوری بالایی داشته باشد.

مصلحی ادامه داد: اگر پیشتر فقط نخبگان دانشگاهی ما به خارج مهاجرت می‌کردند الان این مسأله به شرکت‌ها رسیده است، امروز در کشور مشکلی از نظر قوانین حمایت‌کننده شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم که این می‌تواند در جلوگیری از روند مهاجرت مؤثر واقع شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان واسط بین دانشگاه، صنعت و بازار کار است، عنوان کرد: ظرفیت همکاری میان شرکت گاز و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بسیار بالا است و میزان تعامل فعلی باید افزایش یابد.

گفتنی است نشست مشترک شرکت گاز استان اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه فناوری‌های نوین، تحقق فن‌آفرینی و رفع موانع موجود، فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن در راستای تحقق شعار سال به منظور مصرف بهینه انرژی به ویژه گاز‌‌ و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شد.

در این نشست ضمن پیشنهاد تأسیس دفتر همکاری مشترک، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان به امضا رسید و از برخی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در شهرک نیز بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول