اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه آموزش خودمراقبتی به 7500 زائر اربعین در مرز باشماق

مدیر گروه واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: به بیش از هفت هزار و 500 نفر از زوار اربعین در مرز باشماق مریوان، آموزش‌های بهداشتی مرتبط با خودمراقبتی ارائه شد.

ارائه آموزش خودمراقبتی به 7500 زائر اربعین در مرز باشماق

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بسیار خرسندیم که برای اولین بار در استان فرهنگی کردستان  در مرز بین المللی باشماق میزبان زوار اربعین حسینی هستیم.

وی با اشاره به آمارهای برخی از اقدامات آموزشی مرتبط با سلامت توسط معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: در سه روز اول خروج زوار از مرز باشماق به بیش از  هفت هزار و 500 زائر با همکاری‌های صورت گرفته توسط واحد آموزش و ارتقای سلامت با مرکز بهداشت شهرستان مریوان و سایر همکاری‌های بین‌بخشی به صورت فردی (آموزش چهره به چهره)، جمعی (اطلاع‌رسانی از طریق سیتم صوتی و تصویری) و گروهی در اقامتگاه‌های زائرین در سطح مرز بین‌المللی باشماق آموزش‌های بهداشتی با محوریت خودمراقبتی ارائه شد.

مدیر گروه واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: آموزش‌ها با محوریت خودمراقبتی پیرامون پیشگیری از گرمازدگی ( استفاده از کرم ضد آفتاب، پیاده‌روی در اوقات خنک، نوشیدن مایعات خنک)، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی (کرونا)، گوارشی (وبا)، بیماری آبله میومونی (بثورات پوستی)، رعایت بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و حفظ فاصله اجتماعی بوده است.

محمودی  در توصیه‌هایی ابراز داشت: بهتر است زائرین عزیز از همراه داشتن و مصرف غذاهای فاسد شدنی پرهیز نموده و برای پیشگیری از مسمومیت غذایی و تقویت بنیه جسمانی خود در مسیر پیاده‌روی از مواد غذایی مانند خشکبار و غذاهای کنسرو شده و نیز مایعات کافی استفاده کنند.

به گزارش فارس، باشماق یکی از مرزهای شش‌گانه برای تردد زوار اربعین است که امسال برای اولین بار توسط هیات دولت انتخاب شده است.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول