به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد، خیرالله خادمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه محور خرمآباد-پلدختر با اشاره به اینکه طول جاده جدید نسبت به مسیر قبلی ده کیلومتر کمتر است، عنوان کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار است ۶۰ کیلومتر از جاده جدید خرمآباد- پلدختر را بسازد ، بخشی از مسیر نیاز به بهسازی دارد و حدود ۴۳ کیلومتر باید کامل نوسازی شود.
وی افزود: مسیر جدید در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که سه قطعه آن در قالب مناقصه واگذار شده و قطعه دیگر هم در حال تکمیل مطالعات است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه که محدوده تنگ تیر به معمولان را متصل میکند و اولویت اول ما بوده و توسط قرارگاه خاتم شروع شده است.
خادمی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه دیگر پروژه از سمت پلدختر هم شروع شده است، افزود: قطعه میانی پروژه هم شروع شده که پیشرفت کمتری دارد، یک قطعه دیگر پروژه نیز مطالعات آن در حال تکمیل است.
وی گفت: در مسیر جدید خرمآباد - پلدختر ۹ کیلومتر تونل داریم که باید تونل ساخته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه محور خرمآباد-پلدختر نیز توضیح داد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اعتبار قطعه اول و دوم پروژه از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ تامین میشود و امیدواریم قطعه یک و چهار را ظرف دو تا دو سال و نیم تمام کنیم، عنوان کرد: اما در خصوص قطعه دوم و سوم با توجه به سنگین بودن منابع مالی مورد نیاز نمیتوان زمان بندی دقیقی را مطرح کرد.
خادمی در پایان صحبتهای خود خاطر نشان کرد: تراز جاده جدید خرمآباد- پلدختر به گونهی تعریف شده که هیچگاه بر اثر سیل خطری متوجه آن نشود.
انتهای پیام/