اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: دستاوردهای چشمگیر اوکراینی‌ها در خارکیف ادامه دارد

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته به دستاوردهای قابل توجهی در منطقه خارکیف دست یافته‌اند.

انگلیس: دستاوردهای چشمگیر اوکراینی‌ها در خارکیف ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس شنبه (دهم سپتامبر) اعلام کرد نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته به دستاوردهای قابل توجه در منطقه خارکیف ادامه دادند. 

به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس در بولتن روزانه خود در توییتر اعلام کرد روسیه احتمالاً واحدهایش را از منطقه خارج کرده اما نبرد اطراف شهرهای «کوپیانسک» و «ایزیوم» ادامه دارد. 

به گزارش «راشا تودی»، وزارت دفاع روسیه خروج نیروهایش از چند مکان در سراسر منطقه خارکیف را تایید کرده است. طبق این گزارش، این تحولات به دنبال حمله کی‌یف در این منطقه صورت گرفته است. 

وزارت دفاع روسیه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیم به سازماندهی مجدد نیروها در مناطق «بالاکلیا» و ایزیوم به منظور افزایش تلاش‌ها در جهت دونتسک گرفته شد.

این وزارتخانه در ادامه گفت نیروهای مستقر در این منطقه در سه روز گذشته در محدوده جمهوری خلق دونتسک مجدداً مستقر شده‌اند. وزارت دفاع روسیه بدون ارائه جزئیات درباره مانورها، افزود: در طول عملیات، ارتش تعدادی از فعالیت‌های گمراه‌کننده و نمایشی را به تقیلد از اقدام واقعی نیروها انجام داده است. 

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت برای ممانعت از خسارت به نیروهای روس، ارتش، واحدهای اوکراینی در منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای، موشکی و هوایی قدرتمند قرار داده است. مسکو در ادامه مدعی انهدام بیش از ۱۰۰ قطعه زرهی و توپخانه‌ای و همچنین نابودی بیش از دو هزار جنگجوی اوکراینی و خارجی در سه روز گذشته شد. 

به گزارش راشا تودی، خروج نیروهای روسیه در میانه حمله گسترده اوکراین در منطقه خارکیف در روز پنجشنبه رخ داده و پیش از این حمله هم تلاش‌هایی برای پیشروی در سایر مناطق، نزدیک خرسون شهر جنوبی تحت کنترل روسیه صورت گرفت. 

وزارت دفاع انگلیس پیش‌تر اعلام کرد ضد حمله‌های ارتش اوکراین موجب غافلگیری نیروهای روسی شده و افزود نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در شمال شرق این کشور، در نوار باریکی به طول پنجاه کیلومتر نیروهای روسیه را عقب برانند.

این وزارتخانه مدعی شد اوکراینی‌ها در حال حرکت به سمت شهر کوپیانسک هستند که تصرف آن تأثیر چشمگیری در جنگ خواهد گذاشت زیرا خطوط پشتیبانی روس‌ها به سمت خط مقدم دونباس از این ناحیه عبور می‌کند. در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین آمده که در جبهه جنوب نیز نیروهای اوکراینی در حال نزدیک شدن به شهر خرسون هستند که تحت کنترل روس‌هاست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول