اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هشدار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نسبت به خطر آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های این استان هشدار داد.

هشدار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در جمع مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان با توجه به افزایش دما در روزهای پایانی فصل تابستان وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان از سوی آحاد جامعه ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده، غالب حریق‌های رخ‌داده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل اتفاق می‌افتد.

مرادی‌حقیقی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح یا کار حضور دارند، از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی خودداری کنند.

وی با تأکید بر نقش ویژه مردم در حفظ و صیانت از منابع طبیعی، افزود: رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی بیش از پیش، مردم را به حفظ منابع طبیعی تشویق و ترغیب کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به‌عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و ضرورت دارد تا بهره‌برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.

مرادی‌حقیقی از عموم مردم تقاضا کرد تا ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به‌عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول