اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلرشویی ادعایی در برخی واحدها مورد تایید محیط زیست نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تغییر فرآیند را در کلرشویی یادآور شد و گفت: نظر کارشناسی در این مورد باید توسط محیط زیست ارائه شود و از نظر محیط زیست در حال حاضر تکنولوژی که کلرشویی را به صورت کامل انجام دهد و در واقع کلر موجود در خاک را به صورت نمک خارج کند، وجود ندارد.

کلرشویی ادعایی در برخی واحدها مورد تایید محیط زیست نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، انتشار مطالب و فیلم‌هایی در مورد میزان کلر موجود در خاک‌های مورد استفاده در صنایع روی از یک طرف و همچنین وجود حرف و حدیث در مورد عدم استفاده از تکنولوژی برای مهار این مشکل که از خطرات زیست محیطی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان متولی اصلی صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی در نتیجه پیگیری‌های خبرنگار، خبرگزاری فارس کل مسئله را یک موضوع زیست محیطی می‌داند.

ناصر فغفوری با بیان اینکه برخی از خاک‌های وارداتی و همچنین داخل کشور دارای کلر هستند، اظهار کرد: این موضوع مربوط به محیط زیست است و کلرشویی نیازی به اخذ مجوز از سازمان صمت ندارد، چرا که کار مربوط به فرآیند کیک‌شویی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تغییر فرآیند را در کلرشویی یادآور شد و تصریح کرد: نظر کارشناسی در این مورد باید توسط محیط زیست ارائه شود و از نظر محیط زیست در حال حاضر تکنولوژی که کلرشویی را به صورت کامل انجام دهد و در واقع کلر موجود در خاک را به صورت نمک خارج کند، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از واحدها ادعای کلرشویی را مطرح می‌کنند، افزود: در حال حاضر طی شدن کامل این روند توسط محیط زیست مورد تایید قرار نگرفته است.

فغفوری با تاکید بر حساس بودن ورود آب‌های دارای کلر به شبکه‌های آبی ادامه داد: سه یا چهار واحد ادعای کلرشویی را دارند، اما چون فرآیند مورد نظر یک فرآیند زیست محیطی به شمار می‌رود سازمان صمت به آن ورود نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر همراهی محیط زیست برای پیدا کردن یک راه‌کار قانونی و قابل قبول برای حل مشکل افزود: محیط زیست به جد دنبال حل این موضوع ابتدا به صورت پایلوت و سپس تعمیم آن به دیگر واحدها در بحث کلرشویی است.

وی تاکید: در مورد احصای سایر فلزات هم سازمان صمت در حال همکاری با محیط زیست، برای عملی کردن مصوبه قانونی به حداقل رساندن خروجی پسماندها در واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول