اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

سازش پرونده 22 ساله قصاص نفس در ارومیه

رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از سازش پرونده 22 ساله قصاص نفس در ارومیه خبر داد.

سازش پرونده 22 ساله قصاص نفس در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی جلسه اخذ رضایت از اولیای دم با اشاره به جایگاه رفیع عفو و بخشش اظهارداشت: حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی می باشد و در این فقره پرونده اولیاء دم با یک درک درست علی رغم اینکه می توانستند محکوم را قصاص کنند ولی از حق خود گذشتند و وی را بخشیده و فرصت دوباره زندگی به او دادند و این نشان از دل بزرگ و بزرگ منشی آنهاست.

عتباتی ادامه داد: این حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم برای امری خداپسندانه خصوصاً در این ایام که ایام حزن آل ا... و در آستانه اربعین حسینی است بسیار ارزشمند است و نشان از تلاش و برادری برای قلع ماده نزاع و خشکاندن ریشه اختلاف است و این هشتمین پرونده قصاص نفس است که در این ایام و در راستای پویش "به عشق حسین (ع) می بخشم" به سازش ختم می گردد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد: این جلسات سازش برای آن دسته از قتل هایی است که به صورت اتفاقی، هیجانی و بدون سبق تصمیم مجرمانه اتفاق افتاده است و شامل قتل هایی که با سبق تصمیم و نقشه قبلی و همراه با جرایم دیگر اتفاق می افتد و احساسات و عواطف جامعه را جریحه دار می کنند نمی باشد. 

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان، حجت السلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ومحمدی مدیر کل اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیت استان هر یک به بیان مطالبی در رابطه با ثواب و برکات دنیوی و اخروی عفو گذشت پرداختند و در پایان با تلاش اعضای حاضر موفق به اخذ رضایت از اولیاء دم مرحوم ر – ن گردیده و محکوم به قصاص نفس بعد از ۲۲ سال از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول