اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید رئیس جمهور ازبکستان بر توسعه روابط پارلمانی با ترکمنستان

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار با رئیس پارلمان ترکمنستان، بر توسعه همکاری‌های پارلمانی تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور ازبکستان بر توسعه روابط پارلمانی با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «گلشاد محمداوا»، رئیس پارلمان ترکمنستان در حاشیه سفر به تاشکند جهت شرکت در اجلاس زنان روسای پارلمان، با « شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس پارلمان ضمن ابلاغ سلام و تحیات «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور و «قربانقلی بردی محمداف» رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان به رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش روابط بین پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار رئیس جمهور ازبکستان نیز بر دستیابی به سطح بالای روابط دوجانبه مبتنی بر پیوندهای قوی دوستی و حسن همجواری، اعتماد و مشارکت راهبردی اشاره و بر نقش مهم پارلمان‌های دو کشور در گسترش همکاری‌های چند جانبه، پیشبرد پروژه‌های مشترک و برنامه تبادل فرهنگی و بشردوستانه تاکید کرد.

چهاردهمین اجلاس روسای پارلمان زن کشورهای عضو اتحادیه بین پارلمانی با موضوعیت «پیش بینی خطرات در جهت تضمین پایداری و رفاه» اختصاص داشت.

در این مجمع سران سازمان‌های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه بین المجالس، مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، مجمع بین المجالس کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین بیش از 120 نماینده از پارلمان‌های 17 کشور حضور داشتند. در این اجلاس وظایف اولویت‌دار پیش روی پارلمان‌ها و همچنین تضمین برابری جنسیتی در فرآیندهای بحران ناشی از همه‌گیری، تضمین توسعه و رفاه پایدار و توانمندسازی زنان در بهبود اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

محمداوا در سخنانی در این اجلاس خاطرنشان کرد که ترکمنستان به استفاده از ابزار دیپلماسی پارلمانی در تقویت صلح و امنیت اهمیت زیادی می‌دهد.

وی آمادگی پارلمان ترکمنستان را برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در زمینه تامین صلح و امنیت و دستیابی به اهداف توسعه پایدار اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول