اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

197 میلیون دلار مبادلات استان «سغد» تاجیکستان با ازبکستان

حجم گردش مالی بین استان «سغد» تاجیکستان و مناطق مختلف ازبکستان 197 میلیون دلار برآورد شده است.

197 میلیون دلار مبادلات استان «سغد» تاجیکستان با ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حجم گردش مالی بین استان «سغد» تاجیکستان و مناطق ازبکستان 197 میلیون دلار برآورد شده است.

در این مورد «رجب‌بای احمدزاده» استاندار سغد تاجیکستان ضمن همایش تجاری دوایر کسب و کار استان های سغد تاجیکستان و فرغانه ازبکستان که با حضور استانداران مربوطه و تاجران دو کشور برگزار شد، خبر داد.

وی سفر ریاست و تاجران استان فرغانه به سغد و برگزاری همایش مذکور را گام مهمی در توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد.

احمدزاده افزود: استان سغد تاجیکستان با بیش از 60 کشور مختلف دنیا همکاری اقتصادی داشته تجارت خارجی سالانه آن 2.5 میلیارد دلار را تشکیل می دهد.

به گفته وی، گردش مالی استان سغد با مناطق مختلف ازبکستان نسبت به سال 2017 میلادی 2 برابر افزایش یافته است. در سال 2020 میلادی 207.5 میلیون دلار و در هشت ماه سال جاری 197 میلیون دلار برآورد شده است.

استاندار سغد در ادامه برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی با طرف مقابل ابراز آمادگی و گفت: تجارت تاجیک و ازبک می توانند با روش آبیاری قطره‌ای، احداث باغ‌های متراکم، گلخانه‌ها و بنگاه‌های صنعتی همکاری خود را در زمینه توسعه اراضی تقویت کنند.

«خیر الله بازارف»، استاندار فرغانه به نوبه خود تقویت روابط بین دو طرف را نتیجه سیاست عاقلانه روسای جمهور دو کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که تجارت دو استان برای گسترش روابط از امکانات موجود به صورت موثر استفاده می کنند.

هیات ازبکستان متشکل از روسای شهر و نواحی «ریشتان»، «کواسای»، «دنغره»، «بیشریک»، نمایندگان صنایع و بازرگانی، روسای بیش از 30 شرکت تولیدی بوده و در جریان این سفر با همتایان تاجیک خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

در پایان این همایش بین تجار سغد و فرغانه 12 سند جدید همکاری به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول