اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت 4300 میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان کردستانی/ بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران باقی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:4 هزار و 300 میلیارد تومان پول گندم تا این لحظه به کشاورزان پرداخت شده و بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان آن هنوز پرداخت نشده است.

پرداخت 4300 میلیارد تومان وجه گندم به کشاورزان کردستانی/ بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران باقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان صبح امروز در نشست با نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با محور بررسی مسائل و مشکلات و انتظارات بخش کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی موتور محرکه اشتغال و اقتصاد در استان کردستان است.

وی گفت: 4 هزار و 300 میلیارد تومان پول گندم تا این لحظه به کشاورزان پرداخت شده و بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان آن هنوز پرداخت نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: معتقدیم سایر بخش‌ها مانند اقتصاد و خدمات و غیره زمانی می‌تواند تکان بخورند که بخش کشاورزی پویا و توانمند باشد.

اسکندری توجه جدی به بخش کشاورزی را ضروری دانست و ابراز کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه کشاورزی بالا بودن سطح اراضی دیم نسبت به آبی است به گونه این که بیش از 88 درصد اراضی این استان به‌طور دیم کشت می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از 50 درصد از اراضی کشاورزی استان‌هایی مانند خوزستان و گلستان به‌طور آبی کشت می‌شود اما با این وجود کردستان در کشت گندم رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کشاورزان کردستان 665 هزار تن گندم تحویل دولت داده‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کشاورزان کردستان با 88 درصد اراضی دیمی 665 هزار تن گندم را تحویل دولت داده‌اند، افزود: تولید این میزان گندم حاصل تلاش شبانه روزی کشاورزان است و باید قدرت آنها را بدانیم.

اسکندری عنوان کرد: کشت دانه‌های روغنی در استان مورد  توجه و در این راستا برنامه ریزی‌های مختلف انجام گرفته است.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در استان گفت: در حال حاضر 37 هکتار گلخانه در استان وجود دارد و در این زمینه استان سی‌ام کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: مشکل اصلی در توسعه گلخانه صدور مجوزها است چرا که دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با همدیگر هماهنگ و همراه نیستند.

اسکندری اذعان کرد: در حوزه آب در توسعه کشت گلخانه‌ای با مشکل جدی مواجه هستیم و نیاز به هماهنگی و همراهی لازم در این خصوص هستیم.

وی افزود: کشاورزان گندم و جو را تحویل دولت داده ولی در پرداخت وجه گندم آنگونه که باید عمل شود اقدام نشده و آخرین پرداختی مربوط به چهارم مرداد ماه بوده و این موضوع ما را به شدت شرمنده کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات کشاورزان موجب بی‌انگیزگی در بین کشاورزان شده است، گفت: چند بار وعده پرداخت وجه گندم و جو را به کشاورزان استان داده‌ایم اما عملیاتی نشده و این موضوع موجب بی‌اعتمادی کشاورزان نسبت به سازمان جهاد کشاورزی شده است.

اسکندری اظهار کرد: گندم تولیدی استان به لحاظ کیفی و کمی رشد بسیار خوبی پیدا کرده و در قیمت نیز شاهد رشد بالای 120 درصدی این محصول استراتژیک بوده‌ایم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول