اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رضایت چین و قرقیزستان از سطح فعلی روابط

مقامات چین و قرقیزستان ضمن ارزیابی مثبت از روابط دو کشور، بر همکاری در چارچوب «کمربند و جاده» تاکید کردند.

رضایت چین و قرقیزستان از سطح فعلی روابط

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اظهارات مثبت اخیر «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان درباره چین اظهار داشت: چین با ارزیابی رئیس جمهور قرقیزستان از سطح روابط کنونی دو کشور کاملا موافق و آماده است در مسیر توسعه همراه با قرقیزستان به منظور ایجاد آینده‌ای روشن تر برای روابط دوجانبه مشترک حرکت کند.

 مائو گفت: رئیس جمهور قرقیزستان اخیراً مصاحبه‌ای با رسانه‌ها داشته که در آن بارها به موضوع همکاری چین و قرقیزستان در چارچوب طرح  «یک کمربند یک جاده» پرداخته و از این ابتکار ارائه شده توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین تمجید کرده است.

به گفته وی، همکاری چین و قرقیزستان در چارچوب «کمربند و جاده» نتایج خوبی به همراه دارد. پروژه‌های ارتباطی مانند بزرگراه چین - قرقیزستان - ازبکستان و شاخه دوم بزرگراه شمال - جنوب به توسعه اقتصادی قرقیزستان کمک می‌کند و در حال حاضر به جاده‌های رفاه، و شادی برای مردم قرقیزستان تبدیل شده است.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: چین به طور کامل با ارزیابی بالای روابط چین و قرقیزستان که توسط رئیس جمهور جباراف بیان شده است، موافق است.

وی بیان کرد: چین و قرقیزستان واقعاً همسایگان، دوستان، شرکا و برادران خوبی هستند. در طول 30 سال گذشته از زمان برقراری روابط دیپلماتیک، چین و قرقیزستان بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری، دوستی، همبستگی و منفعت متقابل داشته‌اند.همچنین پیشرفت‌های جدیدی در روابط دوجانبه در زمینه عملی به دست آوردیم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، چین با خرسندی متذکر می‌شود که تحت رهبری رئیس جمهور قرقیزستان از ثبات سیاسی، توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی برخوردار است.

طرف چینی آماده همکاری با طرف قرقیزستان برای تشکیل زمینه‌های اصلی تعامل، تبادل تجربیات در زمینه مدیریت دولتی، آزادسازی پتانسیل همکاری و حرکت در مسیر توسعه مشترک و ایجاد آینده‌ای روشن‌تر است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول