اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سهم سکونتگاه‌های مسیر رودخانه کرج در آلودگی آب

سکونتگاه‌های، رستوران‌ها‍‌ چرای دام و دیگر کاربری ها در آلودگی آب رودخانه سهم دارند که نهایتا در پایان مطالعه مشخص شد سکونتگاه‌های دائم و موقت یکی از منابع آلاینده هستند که بیشترین سهم را در آلودگی رودخانه دارد.

سهم سکونتگاه‌های مسیر رودخانه کرج در آلودگی آب

مجید درگی، مدیرکل محیط زیست استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص خبری مبنی بر فاضلاب جاده چالوس و تأثیر آن در آب شرب تهران، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه تربیت مدرس سهم منابع آلاینده رودخانه مشخص شده که این سهم در هر پارامتر متفاوت است.

این مقام مسؤول افزود: برای مثال در پارامتر نیتروژن کل جمعیت دائم و موقت ۴۶ درصد و رستوران‌ها ۶/۸ درصد و منابع دیگر از جمله چرای دام و دیگر کاربری ها در آلودگی آب رودخانه سهم دارند که نهایتا در پایان مطالعه مشخص شد سکونتگاه‌های دائم و موقت یکی از منابع آلاینده هستند که بیشترین سهم را در آلودگی رودخانه دارد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز تصریح کرد: ۱۰ واحد پذیرایی حاشیه رودخانه کرج به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل و ۴ واحد دارای تصفیه خانه کامل و مابقی دارای سپتیک می‌باشند که تحت نظارت و پایش کارشناسان محیط زیست هستند، اما این ناقض تخلفات که ممکن است به صورت لحظه ای با تخلیه فاضلاب صورت گیرد نبوده و در صورت کشف این موضوع با مسؤولین واحدهای پذیرایی برخورد خواهد شد.

درگی در پایان اظهار کرد: از آن جایی که سهم سکونتگاه‌های دائمی در آلودگی رودخانه کرج بالاست لذا برای دستیابی به وضعیت مطلوب کیفی آب نیازمند توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه‌ها هستیم و همچنین راهبری تصفیه خانه‌های موجود واجب است به درستی صورت گیرد، در همین راستا در مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران وزارت نیرو را مکلف به جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌های سکونتگاه‌های حوضه آبریز رودخانه کرج نموده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول