اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق قزاقستان و قرقیزستان در مورد تسهیل رویه‌های تجاری

در دیدار وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان با معاون نخست وزیر قرقیزستان در مورد ساده‌سازی رویه‌های تجاری بین دو کشور توافق حاصل شد.

توافق قزاقستان و قرقیزستان در مورد تسهیل رویه‌های تجاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سریک ژمانگارین» معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در سفر به قرقیزستان با «عادل‌بیک قاسم‌علی‌اف» معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقامات ارشد دو کشور در چارچوب این دیدار با روند اجرای مجتمع تجاری و لجستیکی صنعتی در محدوده پاسگاه‌های جاده «قره سو» و «آق تیلک» آشنا شدند.

همچنین در چارچوب این سفر وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان در دومین اجلاس گروه کاری در زمینه همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور شرکت کرد.

ژمانگارین در سخنانی قرقیزستان را یکی از شرکای اساسی تجاری و اقتصادی قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی خواند و گفت: گردش تجاری بین دو کشور در ژانویه تا ژوئن 2022 بالغ بر 495.7 میلیون دلار بوده که 5.7 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است

وی ادامه داد: از این حجم  همکاری تجاری 303.3 میلیون دلار به صادرات و 192.3 میلیون دلار مابقی به واردات مرتبط است.

دو طرف در بخش دیگری به منظور افزایش تجارت متقابل در مورد عرضه میوه و سبزیجات زودرس از قرقیزستان به قزاقستان توافق کردند.

همچنین در چارچوب تفاهم‌نامه ای در زمینه همکاری بین وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان و وزارت اقتصادی و تجارت قرقیزستان در مورد ساده‌سازی رویه‌های تجاری، کاهش هزینه‌ تجارت و توسعه همکاری در تبادل متقابل اسناد الکترونیکی توافق کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول