اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اعتبار تامین شود، پل بلیلوند خرم‌آباد ۳ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه پل بلیلوند اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی برخوردار است، گفت: درصورت تامین اعتبار لازم تا ۳ ماه آینده برای عبور ترافیک آماده خواهد شد.

اعتبار تامین شود، پل بلیلوند خرم‌آباد ۳ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

گودرز بابا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت پل بلیلوند در شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: پل بلیلوند به دلیل دهانه کم نسبت به دبی ورودی روان آبها در فصول بارش در سیلاب‌های سال ۹۷ و ۹۸ به کلی تخریب و باعث مسدود شدن محور شد، پس از مطالعات هیدرولوژی و آبشناسی توسط مشاور ذیصلاح نسبت به طراحی این پل اقدام شد.

وی با بیان اینکه پل با دهانه ۱۰۴ متر در ۴ دهانه ۲۶ متری طراحی و از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واگذار شد، عنوان کرد: عملیات اجرایی پل بلیلوند سال ۹۸ آغاز شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با توجه به اینکه منابع مالی این پروژه از محل ستاد حوادث استان تامین می‌شد و تخصیص اندک جوابگوی پیشرفت پروژه نبود، همچنین به دلیل عدم تخصیص اعتبار در سال ۹۹ پروژه متوقف شد.

بابا عباسی بیان کرد: اما در دولت سیزدهم با توجه به تقاضای مردم و توجه ویژه استاندار همچنین تامین و تزریق اعتبار لازم پروژه دی‌ماه سال ۱۴۰۰ پروژه مجددا فعال و عملیات آن شتاب مناسب گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه پل بلیلوند ، اظهار کرد: پروژه اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی برخوردار است و درصورت تامین اعتبار لازم تا ۳ ماه آینده عملیات ساخت پیش دال و دال ، هندریل و خاکریز همچنین زیر سازی و روسازی انجام و برای عبور ترافیک آماده خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است، گفت: برای تکمیل پل بلیلوند ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

بابا عباسی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پل بلیلوند مسیر ۵۰ روستا همچنین مناطق گردشگری از جمله آبشار نوژیان، آبشار وارک است، همچنین از مناطق بکر بوم گردی تا ایستگاه راه آهن کشور واقع در مسیر راه آهن دورود به اندیمشک امتداد، افزود: پل بلیلوند با توجه به تقسیم بار ترافیک شهری در مبادی ورودی به شهر خرم‌آباد نقش مهمی در روان سازی و کاهش ترافیک ورود و خروج شهر خرم‌آباد دارد.

شایان ذکر است پل بلیلوند در جنوب شرقی خرم‌آباد و حد فاصل مناطقی چون بلیلوند، ناصروند و ... با شهر خرم‌آباد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول