اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شرکت «بایکار« ترکیه» به هند و تایوان پهپاد بیرقدار نمی‌فروشیم

رئیس اجرایی شرکت بایکار ترکیه در مصاحبه‌ای گفت که به هند و تایوان پهپاد نمی‌فروشد و بیرقدار فقط به کشورهای «دوست» فروخته خواهد شد.

شرکت «بایکار« ترکیه» به هند و تایوان پهپاد بیرقدار نمی‌فروشیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خلوق بیرقدار» رئیس اجرایی شرکت فناوری بایکار ترکیه که ساخت پهپادهای بیرقدار را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای گفت که در حال حاضر هیچ جنگی بدون استفاده از پهپادها قابل تصور نیست.

او به روزنامه «نیکی آسیا» گفت که هیچ بحثی در شرکت بایکار برای فروش پهپادهای بیرقدار به تایوان وجود ندارد و همزمان این شرکت به دقت صنعت پهپادسازی چین را تحت نظر دارد و این کشور از بزرگترین سازنده‌های پهپادهای جاسوسی و رزمی در جهان به شمار می‌رود.

خلوق بیرقدار که به همراه برادرش «سلجوق» شرکت بایکار را اداره می‌کنند، تأکید کرد: «فناوری هواپیماهای بدون سرنشیت اکنون در تمامی جنگ‌ها ضروری است و نیاز به آن‌ها در آینده بیشتر خواهد شد و کسی که از آن‌ها استفاده نکند، طرف بازنده جنگ خواهد بود.»

او در ادامه مدعی شد که پهپادهای بیرقدار در جنک اوکراین بودند که مانع سقوط کی‌یف شدند و نیروهای روسیه را به عقب راندند. بیرقدار در این باره به ویدئوهایی که از هدف قرار گرفتن تانک‌ها و ادوات ارتش روسیه منتشر شده، استناد کرد.

رئیس اجرایی شرکت فناوری بایکار سپس گفت که پهپادهای بیرقدار در نبرد دریایی نیز مفید هستند و توانسته‌اند تعدادی از ناوگان روسی را در دریای سیاه نابود کنند و بر خلاف تصور رایج این پهپادها اهداف دریایی را بهتر از اهداف زمینی هدف قرار می‌دهند.

خلوق بیرقدار درباره فروش پهپادهای بیرقدار به هند نیز مدعی شد: «ما به دنبال کسب سود از جنگ و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم به دو طرف نزاع سلاح بفروشیم، اما اولویت ما مشارکت با کشورهای دوستی است که با آن‌ها روابط راهبردی داریم؛ دوستان و هم پیمانان و اعضای ناتو و کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، پاکستان و اوکراین اولویت ما هستند.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول