اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سرگردانی 5 ساعته 5 هزار زائر در مرز خسروی+ فیلم‌وعکس

از ظهر امروز زائران حسینی پس از طی مسیر زمینی با ترافیک سنگین و عبور از گیت‌های ایرانی، پشت سر گیت‌های عراق در مرز خسروی معطل شدند.

سرگردانی 5 ساعته 5 هزار زائر در مرز خسروی+ فیلم‌وعکس

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرشیرین، زائران ایرانی بیش از 4 ساعت پشت گیت‌های عراقی منتظر ورود به خاک این کشور هستند.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس از مرز خسروی نشان می‌دهد در گرمای ظهرگاهی، مرزبانی عراق حدود سه ساعت مرز را تعطیل کرد و پس از آن نیز تنها ده گیت عراقی برای عبور حدود 5 هزار زائر ایرانی باز شد. گیت‌های عراقی ساعت 18 هر روز بسته می‌شود و به احتمال زیاد این زائران شب را باید در مرز سپری کنند.

روز چهارشنبه نیز عراق زوار ایرانی را چند ساعت در گرمای هوا پشت گیت‌های مرز خسروی نگه داشت و در انتها با هماهنگی وزارت کشور زائران حاضر در مرز با اتوبوس‌های ایرانی تا بغداد منتقل شدند.

 

 

فرآیند عبور زوار از گیت‌های عراق نیز کند مخابره شده است. مشاهدات خبرنگار فارس نشان می‌دهد آب شرب در طرف ایرانی به اندازه کافی وجود دارد ولی تعداد موکب‌های تأمین‌کننده غذای گرم بسیار محدود است و پاسخ گو نیست.

از بامداد امروز ستاد اربعین کشور اعلام کرد به علت عدم آمادگی کشور عراق در پذیرش زائران و انتقال آنها به مرکز این کشور مرزهای زمینی تا اطلاع ثانوی بسته است و تنها زائران حاضر در استان‌های مرزی به سمت عراق هدایت خواهند شد.

 

راه‌های مواصلاتی به استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز با ترافیک بسیار سنگین گزارش شده‌اند. تعدادی از خودروها با مشکل کمبود سوخت و افزایش دمای موتور در کنار جاده متوقف شده‌اند.

رئیس ستاد اربعین کشور ساعتی قبل از مردم خواست سفر زمینی خود به سمت عراق را لغو کنند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول