اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری جشن سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان+تصاویر

مراسم تجلیل از سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان با مشارکت رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی و جمع کثیری از مردم در شهر «دوشنبه» پایتخت این کشور برگزار شد.

برگزاری جشن سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم تجلیل از سی و یکمین سالگرد استقلال تاجیکستان در شهر دوشنبه و با مشارکت «امامعلی رحمان» رئیس جمهور، «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و شهردار دوشنبه و جمع زیادی از مردم، برپا شد.

در ابتدای این مراسم رئیس جمهور به همراه شهردار پایتخت تاجیکستان میدان «استقلال» و مجموعه معماری نماد «استقلال» را در شهر دوشنبه افتتاح و سپس در برنامه بزرگ فرهنگی شرکت و سخنرانی کرد.

وی استقلال دولتی تاجیکستان را آغاز دوره کاملا نو در تاریخ کشورداری تاجیکان، مرحله جدید در شکل‌گیری هویت ملی و مقدس‌ترین و بزرگ‌ترین جشن برای مردم تاجیکستان عنوان و افتتاح چنین میدان زیبا و مجموعه باشکوه معماری به عنوان نماد استقلال و آزادی را از دیگر دستاوردهای ساکنان کشورش، عنوان کرد.

رحمان هدف از احداث  مجسمه «استقلال» در پایتخت تاجیکستان را، پیش از هر چیزی، حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی مردم تاجیک، تجسم ارکان مهم کشورداری، ارتقاء احساس خودآگاهی ملی و تقویت ذهن و شعور شهروندان این کشور، به ویژه، نوجوانان و جوانان خواند.

بنابر سخنان وی، امروز مردم شریف تاجیکستان به خوبی درک کرده اند که تمام پیشرفت های این کشور قبل از هر چیز به برکت استقلال و آزادی، صلح و آرامش، ثبات سیاسی و وحدت ملی، یعنی اتحاد و انسجام مردم تاجیک به دست آمده است.

 وی افزود: در آینده نیز ما باید با اتحاد و انسجام و تلاش های سازنده سرزمین اجدادی خود را باز هم آبادتر و زیباتر کنیم و تمام توان را برای توسعه کشور مستقل خود و افزایش شهرت آن در عرصه بین‌المللی بسیج کنیم.

رحمان تصریح کرد: رویدادهای جاری در جهان متضاد امروز به هر یک از ما هشدار می دهد که همیشه برای حفظ استقلال و حمایت از منافع کشور و ملت خود هوشیار و آماده باشیم.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان برای مردم تاجیک صلح و آرامش، ثبات سیاسی، وحدت ملی و پیشرفت و رفاه، آرزو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول