اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

وزیر ارشاد در بازدید از موکب‌های اربعینی خوزستان: مرقد دانیال نبی توسعه می‌یابد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان شوش گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد در بازدید از موکب‌های اربعینی خوزستان: مرقد دانیال نبی توسعه می‌یابد

به گزارش گروه حج و زیارت خبرگزاری فارس: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود، عصر دیروز پنجشنبه، عازم استان خوزستان شد.

وی در نخستین روز این سفر، به منظور بازدید از شرایط خدمت رسانی به زوار اربعین دیشب در پایانه مرزی چذابه حضور یافت و در دیدار و گفت‌وگو با زائران اربعین حسینی از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های زوار قرار گرفت.

اسماعیلی در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگاران، اربعین را محور وحدت و نقطه اتصال ملت‌های مسلمان و جهان دانست و خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخاری بزرگ توصیف کرد.

گفتنی است در ایام اربعین امسال بیش از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته برپا شده است که با ارایه خدمات فرهنگی اقدام به ترویج فرهنگ حسینی می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه این سفر به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه شهرستان رامهرمز رفت و از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه مسجد سلیمان نیز دیدن کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرقد دانیال نبی(ع) در شهرستان شوش  را زیارت کرد و گفت: با تشکیل کارگروهی مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توسعه مرقد دانیال نبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش آرامگاه دانیال نبی متعلق به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول