اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیین‌نامه آینده پژوهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد/ ایران در رتبه پانزدهم تولید دانش جهان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید با توسعه علم و فناوری به سمت دانشگاه‌های نسل ۴ حرکت کنیم، گفت: آئین‌نامه ۸ ماده‌ای آینده‌پژوهی به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

آیین‌نامه آینده پژوهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد/ ایران در رتبه پانزدهم تولید دانش جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه اولین دوره آموزشی و فرهنگی همراه با حکیمان و تجلیل از استادان برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که عصر امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و ما هم در جهت تحقق شعار سال می‌خواهیم که به جایگاه حقیقی‌مان در حوزه‌هایی همچون تولید ثروت و دانش، شاخص‌های فناورانه و دستاوردهای علمی دست یابیم.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت، توجه ویژه‌ای روی موضوع آینده پژوهی دارد که در همین خصوص آئین نامه هشت ماده‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رتبه ایران در آخرین رتبه‌بندی جهانی، ایران در رتبه پانزدهم جهان در حوزه تولید دانش بوده است، تاکید کرد: ایران از کشورهای همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی، قطر و عربستان بالاتر است؛ اما معتقدیم با توانمندی‌هایی که داریم می‌توانیم به جایگاه‌های بهتر برسیم.

پناهی تصریح کرد: در این بند‌های هشت‌گانه این آیین نامه موضوعات بسیار مهمی همچون تحول در پژوهش، تشکیل کمیته تخصصی آینده پژوهی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان اشاره شده است.

وی با بیان اینکه باید عرصه علم و فناوری، مسیرهای پیشرفت و ارتقا را به خوبی طی کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید با توسعه علم و فناوری به سرعت به سمت دانشگاه نسل چهار حرکت کنیم و حرکت از نسل‌ یک به نسل‌های 2، 3 و 4 نباید به کندی صورت پذیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما باید آینده نگاری در شاخص‌های علمی داشته باشیم، در این حوزه هم‌اکنون در عدد زیر ۱۵ هزار در میان تولید علمی سالیانه هستیم و باید در سال ۲۰۲۵ به عدد بالای ۲۵ هزار در این عرصه برسیم.

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول