اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

متفکر‌آزاد: سهند شهر خوابگاهی نیست/ لغو یکی از طرح‌های افتتاحی در روز بهره‌برداری

نماینده مردم تبریز در مجلس با تقبیح این نگاه که شهرهای جدید نوعی خوابگاه‌سازی برای فقرا هستند،گفت: باید بهترین زیستگاه برای ساکنان و شهروندان شهرهای جدیدی چون سهند ایجاد شود و مردم این شهر باید در شرایطی حتی بهتر از تبریز زیست کنند.

متفکر‌آزاد: سهند شهر خوابگاهی نیست/ لغو یکی از طرح‌های افتتاحی در  روز بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله متفکرآزاد ظهر  پنجشنبه در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهر جدید سهند اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت شهر جدید سهند در حال رسیدن به عدد ۲۰۰ هزار نفر است، پیشرفت و توسعه آن موضوعی مهم و آینده‌نگرانه است.

وی با اشاره به لغو یکی از طرح‌های افتتاحی این شهر در همان روز بهره‌برداری خاطرنشان کرد: اینکه یک پروژه درست در روز افتتاح با بیان علت کنار گذاشته می‌شود، موجب اعتماد مردم به مجموعه اجرایی می‌شود و این در حالی است که کشور در سنوات گذشته چوب طرح‌ها و پروژه‌های چند افتتاحیه را خورده، چرا که برخی‌ها مصر بر افتتاح پروژه‌ها به هر قیمتی بوده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: شهرهای قدیمی حول محور آب و شهرنشینی در آنها با رعایت همه مبانی و مبتنی بر اصول طبیعی خدمات شهری بنا می‌شدند اما در ایجاد شهرهای جدید باید مولفه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عوامل در کنار هم دیده شوند، چراکه تنها یک مکان خوابگاهی ایجاد نمی‌کنیم و باید محیط ورزشی، تفریحی، فرهنگی و معماری مرتبط با ساختارهای زیست بوم ایرانی اسلامی در ایجاد شهرهای جدید در نظر گرفته شوند و خوشبختانه بسته افتتاحی امروز در شهر جدید سهند نیز واجد این مشخصه‌هاست.

وی با تقبیح این نگاه که شهرهای جدید نوعی خوابگاه‌سازی برای فقرا هستند، تأکید کرد: بر خلاف این تصور باید بهترین زیستگاه برای ساکنان و شهروندان شهرهای جدیدی چون سهند ایجاد شود و در این خصوص نباید سود دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اجرای پروژه‌ها مدنظر باشد، بلکه باید انتفاع مردم اولویت باشد و مردم سهند باید در شرایطی حتی بهتر از تبریز زیست کنند.

متفکرآزاد متذکر شد: البته این مهم به معنی نادیده گرفتن حقوق روستاهای اطراف و مناطقی که پیشرفت سهند با آنها تعارضات و تضادهایی دارند، نیست و باید در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای سهند موضوع حق‌الناس این مناطق نیز مدنظر باشد و نباید توسعه این شهر منجر به سلب آسایش و زندگی به حق مناطق پیرامونی سهند شود چون ساکنان این مناطق پیشتر بوده‌اند و این شهر جدید سهند است که همسایه آنها شده است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول