اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مقابله با آفت مگس مدیترانه‌ای در شهرستان ارسنجان آغاز شد

برای جلوگیری از خسارت احتمالی آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های شهرستان ارسنجان، ۱۳۰ عدد تله فرمونی، هزار عدد قرص سراتنیکس و ۲۰۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات بین باغداران توزیع شد.

مقابله با آفت مگس مدیترانه‌ای در شهرستان ارسنجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارسنجان، غلام‌عباس زارعی‌فر رییس جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) مناسب برای افزایش تراکم افت مگس مدیترانه‌ای و وجود میزبان‌های حساس نظیر انجیر و انار در شهرستان سبب مشاهده این آفت در باغ‌های شهرستان شده است.

وی اظهار کرد: علائم خسارت به صورت تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید میوه ظاهر می‌شود که در صورت ازدیاد نسل و طغیان آفت، خسارت ۹۰ درصدی محصولات دور از انتظار نیست.

زارعی فر تصریح کرد: با توجه به بازدید‌های میدانی کارشناسان حفظ نباتات و ایستگاه‌های پیش آگاهی مبنی بر افزایش شکار مگس میوه در تله‌های جلب کننده در روز‌های اخیر، برای مدیریت و پیشگیری از افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای، در باغ‌های انار و جلوگیری از خسارت احتمالی ۱۳۰ عدد تله فرمونی، هزار عدد قرص سراتنیکس و ۲۰۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات بین باغداران توزیع شد.

وی اضافه کرد: انجام تله گذاری با بطری‌های نوشابه و دیگر تله‌ها با استفاده از پروتئین هیدرولیزات، قرص سراتنیکس وتله‌های فرمونی از روش‌های مبارزه با این آفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: رعایت بهداشت باغ مانند حذف و از بین بردن علف‌های هرز داخل و حاشیه باغات، جمع آوری و دفن انار‌های آلوده ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک در کاهش آلودگی بسیار موثر است.

زارعی فرد با بیان اینکه این شهرستان با دارا بودن یک هزار و ۵۱۳ هکتار باغ انار یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در استان فارس است ادامه داد: به باغداران و بهره برداران توصیه می‌کنم برای کسب اطلاعات و راهنمائی‌های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات و باغبانی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‌های گیاه پزشکی منطقه مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول