اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین

با انتشار خبر موافقت دولت عراق برای حضور زئران افغانستانی به این کشور، خراسان رضوی و به ویژه مشهد آماده پذیرایی از این زائرین است.

مشهد آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هر ساله زائران افغانستانی برای زیارت اربعین پس از ورود به ایران به سوی عراق می‌روند و در بین زائران اربعین این مسیر را طی می‌کنند.

اما امسال عراق برای زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان محدودیت اعمال کرده است؛ به‌طوری‌که این زائران امکان ورود به عراق از مرز زمینی را نداشتند و باید به صورت هوایی عازم عراق می‌شدند.

پس از گزارش‌ها درباره محدودیت برای ورود زائران اربعین کشورهای افغانستان و پاکستان، «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته اربعین خبر داد که باتلاش جمهوری اسلامی ورود زائران افغانستانی و پاکستانی به عراق موافقت شده است.

مهدی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق در این باره به خبرنگار فارس گفت: «برای ورود پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های موجود در شلمچه به عراق هماهنگی صورت گرفته است.»

وی اشاره کرد که پس از گفت‌ و‌گو با وزیر کشور عراق با ورود زائران پاکستانی‌ و افغانستانی موجود در مرز شلمچه موافقت شد.

مشهد آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین

محسن داوری در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: تا کنون دستور رسمی در این باره اعلام نشده است اما در صورت برطرف شدن مشکل ورود زائران اربعین افغانستانی، مشهد آمادگی پذیرایی از این زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارد.

وی تصریح کرد:  تمهیدات لازم برای میزبانی و پشتیبانی از اتباع خارجی عازم عراق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی پیش‌بینی شده است. 

زائران اربعین افغانستانی باید ویزای ایران و عراق را بگیرند

مهدی دونده فرماندار تایباد نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه هنوز دستورالعمل رسمی در این خصوص دریافت نشده است، گفت: در صورت اعلام رسمی زائران افغانستانی باید ابتدا ویزای ایران و عراق را دریافت کنند که این مسئله نیازمند زمان است. 

وی تصریح کرد: بعد از دریافت ویزا ما از هفته آینده شاهد ورود زائران اربعین افغانستانی به ایران خواهیم بود.

فرماندار تایباد ضمن اعلام آمادگی این شهرستان برای پذیرایی از زائران افغانستانی در مرز دوغارون، اظهار کرد: با برپایی دو موکب در نزدیکی مرز با ارائه امکانات بهداشتی و درمانی، پذیرای این زائرین امام حسین (ع) هستیم.

انتهای پیام/ 70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول