اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خرید تضمینی برنج مشکلات برنج‌کاران را حل می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی شوراهای اسلامی استان مازندران خرید تضمینی برنج می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات موجود را حل کند، گفت: با توجه به حجم و بازه زمانی واردات برنج به کشور، ادامه این رویه را خطر جدی برای کشاورزی است .

خرید تضمینی برنج مشکلات برنج‌کاران را حل می‌کند

علی‌اکبر شهیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با گلایه از وضعیت موجود کشاورزی در استان به ویژه در بخش برنج، اظهار کرد: شاهد فشار بی‌سابقه و کمرشکن به کشاورزان هستیم و دولت انقلابی باید حمایت ویژه‌ای از قشر زحمتکش به عنوان پشتوانه نظام داشته باشد.

 شهیدنیا با تاکید بر اینکه باید فاصله از حرف تا عمل مسؤولان در حمایت از کشاورز و کشاورزی برداشته شود، گفت:  کشاورزان هنوز در تامین سوخت دچار مشکلات جدی بوده و کشاورزان مجبورند از بنزین آزاد استفاده کنند.

 به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی شوراهای اسلامی استان مازندران خرید تضمینی برنج می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات موجود را حل کند، افزود: باید عزمی در این دولت که همه را برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر امیدوار کرده بود، دیده شود.

وی با اشاره به حجم و بازه زمانی واردات برنج به کشور، ادامه این رویه را خطر جدی برای کشاورزی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع امنیت غذایی کشور، برنامه‌ریزی و محقق شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی شوراهای اسلامی استان مازندران ادامه داد: اگر آب مورد نیاز برای کشت دوم از محل سد هراز تامین شود شالیزارهای ما می‌تواند برنج سراسر کشور را تامین و بحث صادرات را وارد فاز جدید و جدی کند.

 وی همچنین قیمت مصوب برای برنج محلی مازندران را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: فاصله ارزش واقعی برنج ما با این قیمت‌گذاری‌های دستوری بسیار زیاد بوده و فقط بستر سودجویی دلالان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول