اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مسجد تاریخی دستجرد بیارجمند مرمت شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از به پایان رسیدن مرمت اضطراری مسجد جامع دستجرد واقع در بخش بیارجمند خبر داد.

مسجد تاریخی دستجرد بیارجمند مرمت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مرتضی نظری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت اضطراری مسجد جامع دستجرد واقع در بخش بیارجمند به پایان رسید. در این فصل از مرمت، کار پی‌بندی، سبک‌سازی بام، مرمت ترک‌ها و دیوارچینی با خشت و کاه‌گل انجام می‌شود.

وی افزود: کار مرمت و سبک‌سازی بام مسجد جامع دستجرد بیارجمند در سال‌های گذشته نیز توسط اداره میراث فرهنگی شاهرود انجام شده است.

نظری ادامه داد: در این مرحله از مرمت، کار مرمت کامل بام انجام شده و حیاط مسجد نیز با مشارکت هیأت امنا آجر فرش شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: بنای مسجد متعلق به دوره صفویه بوده و از خشت خام ساخته شده و فضاهای داخلی با رویه گچی اندود شده است.

نظری با اشاره به اینکه این مسجد دارای یک شبستان و یک ایوان و دو ورودی است، اضافه کرد: این اثر تاریخی با شماره 12273 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول