اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک کار خوب و استقبال گسترده از کشاورزان دیشموکی

کشاورزان دیشموکی از یک دوره آموزشی استقبال گسترده کردند.

یک کار خوب و استقبال گسترده از کشاورزان دیشموکی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک؛ استقبال کشاورزان دیشموک از دوره آموزشی ترویجی بیمه کشاورزی چشمگیر بود.

کامرانی مسئول نظارت بیمه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: بیمه کشاورزی از خدمات با ارزش دولت برای جبران خسارت‌های قهری طبیعی به شمار می‌رود و قطعاً در روزهای سخت ( خشکسالی ، سیل، طوفان ، تگرگ و سایر خطرات ) در کنار مردم خواهیم بود.

کامرانی با اشاره به زمینه های متعدد کسب و کار کشاورزی  در حوزه دیشموک از مسئولان خواست با کار عام المنفعه از مهاجرت روستائیان و عشایر به حاشیه شهرها جلوگیری کنند. 

وی تاکید کرد: روا نیست بهترین جوانان ما در عسلویه مشغول کارگری باشند و آب های سرشار این مناطق بدون استفاده  کیلومترها دورتر را سیراب کنند. 

این کارشناس کشاورزی با تاکید بر ویژه بودن بیمه کشاورزی بیان داشت: گذر از کشاورزی سنتی، رعایت الگوی کشت، استفاده از نظرات کارشناسان فنی و رعایت تاریخ کاشت می‌تواند به بهبود عملکرد و بهره‌وری کمک شایانی کند.

اسفندیار مختاری مسئول بنیاد علوی دیشموک هم گفت: کارهای خوبی را به کمک آبفای شهری و جهاد کشاورزی برای کشاورزان انجام دادیم و در ادامه برای پرداخت بخشی از حق بیمه کشاورزان هم نامه نگاری می کنیم در صورت همراهی از تهران، در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

جریده مسئول جهاد کشاورزی دیشموک گفت: طی دوسال اخیر کارهایی از جمله توزیع کود میان همه روستاها،  بازدید از مزارع،  توزیع بذر اصلاح شده و بازگشایی جاده بین مزارع با همکاری بنیاد علوی برای کشاورزان انجام شد و در ادامه هم پیگیر مشکلات کشاورزان خواهیم بود.

رحیمی زاده مسئول بیمه کشاورزی دیشموک ضمن ارائه علمکرد گفت: بخش کشاورزی در حفظ تعادل اقتصادی - اجتماعی ساختار شهری و روستایی اهمیت زیادی دارد و بیمه کشاورزی در کنار بخش کشاورزی همیشه نجات بخش و ثمر بخش و امید بخش مردم منطقه بوده است.

انتهای پیام/82027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول