اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برداشت برنج در 194 هزار هکتار شالیزار مازندران/ 188 هزار هکتار مکانیزه برداشت شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در 194 هزار و 175 هکتار شالیزار استان خبر داد.

برداشت برنج در 194 هزار هکتار شالیزار مازندران/ 188 هزار هکتار مکانیزه برداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احسان عباسپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون برداشت برنج در ۱۹۴ هزار و ۱۷۵ هکتار اراضی شالیزار‌ی استان مازندران انجام شد، اظهار کرد: ۱۸۸ هزار و ۳۱۷ هکتار از این سطح به‌صورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۷ هزار و ۳۱۰ هکتار و پرورش رتون در ۴۰ هزار و ۳۳۵ هکتار شالیزار استان انجام شد، گفت: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۸۷ واحد بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: امسال مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۱۰ هزار و ۷۲۵ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۵ هزار و ۱۹۸ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت، افزود: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی  با اشاره به اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۲۴۱ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد برنج کشور را تولید می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول