اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیت الله جنتی: امام، آنگونه که باید به نسل نو معرفی نشده است/ امام اسلام را زنده کرد

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: کمبودی که بشر امروز دارد شناخت این راه امام و طی کردن این راه است آن چنانی که ما امام را می شناسیم متاسفانه به نسل نو معرفی نشده است، علما هرچه می توانند نسل نو را با امام آشنا کنند.

آیت الله جنتی: امام، آنگونه که باید به نسل نو معرفی نشده است/ امام اسلام را زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام راحل اظهار کرد: امام خمینی (ره) اسلام را به معنای واقعی زنده کرد، واقعا اسلام در حال احتضار بود؛ یعنی طوری بود که حتی بعضی از مسلمانان هم تردید داشتند که این اسلام می تواند امت را اداره و مردم را هدایت کند یا دوره آن گذشته است. خیلی ها می گفتند دوره این گذشته و حالا دوره عقل و علم است و دوره وحی نیست و این حرف کفرآمیز را می زدند. الحمدلله اسلام به برکت امام خمینی(س) زنده شده است.

وی گفت: امام خمینی(ره) را می توانیم در ردیف انبیاء بنی اسرائیل بدانیم؛ البته انبیاء بنی اسرائیل درجات متفاوتی داشته اند و همگی در یک درجه نبوده اند ولی اجمالا این درست است که همان روحیه تقوا و خداپرستی انبیاء بنی اسرائیل را در امام هم شاهد هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: خداوند این توفیق و عزت را به این ملت و ما داد تا ایشان را درک کنیم و این لطف خدا به این ملت بود که امام خمینی(ره) در راس هدایتش گرار گرفتند.

وی ادامه داد: من واقعا نمی دانم اگر این امام نبود وضع اسلام و مسلمین چه می شد؛ شما هم قدری روی این مسأله فکر کنید که چه می شد. الحمدلله خداوند این عزت را به امت ما داد که این امام بزرگوار در رأس هدایت امت قرار گرفت و مردم توانستند از برکات وجودشان استفاده کنند.

آیت الله جنتی افزود: امام اسلام را زنده کردند لذا هرچه می توانیم باید از آثار ایشان استفاده کنیم و بتوانیم راه ایشان را ادامه بدهیم، راه امام راه انبیاء است و در این تردیدی نداریم.

وی بیان کرد: ما باید پیرو راه امام باشیم، راه ایشان راه اخلاص بود، روی اخلاص تاکید داشتند، یک بار از امام سوال کردیم که راه نجات ما چیست، امام فرمودند: راه نجات اخلاص است. این اخلاص را باید در نظر داشت. ایشان خودش از مخلصین بود و به ما هم سفارش اخلاص می کرد.

رئیس مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: کمبودی که بشر امروز دارد شناخت این راه امام و طی کردن این راه است، امروز بشر در علوم و فنون پیشرفت‌هایی کرده است، ولی دوای درد انسان همانی است که انبیاء معرفی کرده‌اند. در دانشگاه های ما باید کلاس «امام شناسی» تشکیل شود.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه نسل جدید باید امام را همانند نسل ما بشناسند، بیان کرد: آن چنانی که ما امام را می شناسیم متاسفانه به نسل نو معرفی نشده است، علما هرچه می توانند نسل نو را با امام آشنا کنند، روح می دهد و واقعا روح الله است خودش روح الله بود و روح افزا هم بود، عالم زیاد داشتیم از اول اسلام تا به حال، ولی این عالم با آن علما فرق دارد، این عالمی بود که اسلام را زنده کرد و هرچه داریم از برکت ایشان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول